محل مناسب برای عروس هلندی در خانه

سلام ، دوستان گرامی ام

      امروز قصد دارم در مورد محل نگهداری پرنده در خانه نکاتی را بنویسم ، موضوع محل نگهداری پرنده از جمله موضوعات بسیار مهم در بحث نگهداری پرنده است ، پرنده های مختلف رو باید در جاهای مختلف نگهداری کرد ، من سهره هامو در تیغ زمستون که آدم از سرما ده دقیقه نمی تونست بیرون وایسه توی حیاط زده بودم تا رو بیاند براشون ضروری بود ، همون موقع قناریام رو داخل گرمترین اتاق گذاشته بودم ، سهره رو موقع آموزش باید در ارتفاع کمتر از یک متر درخانه بگذارید ، اما قناری باید در ارتفاع یک مترو نیم به بالا قرار بگیره ، همون سهره بعد از رو آمدن و خارج شدن از تولک جوجگی نباید در ارتفاع پایین گذاشته بشه چون پرنده با دید قلمروی به دور وبرش نگاه می کنه و اگر پایین باشه پرنده خوار می شه و دیگه رو نمی آد خلاصه هر پرنده ای برای نگهداری باید یه جایی نگهداشته بشه که مناسب شرایطش باشه حالا می خوام در مورد محل نگهداری عروس هلندی صحبت کنم طبق معمول همیشه ، این نکات وحی منزل خدا نیست اگر کسی بهتر از این نکات مطلبی داشت بنویسه تا من هم استفاده ببرم و دوستان نیز با یک دیدگاه خوب بتونند در مورد پرنده شون تصمیم بگیرند .

  1. پرنده ها رو به هیچ وجه در جایی قرار ندهید که در معرض باد باشد ، باد کولر ، باد پنکه ، باد از پنجره و... .
  2. عروس هلندی که برای آموزش و اهلی شدن انتخاب شده باید در محل پر رفت و آمدی باشد تا ترسش از انسان بریزد ، البته در محل تردد بودن به این معنی نیست که هر غریبه ای بخواهد به قفسش دستی بزند یا رخ به رخ در صورت پرنده نگاه کند ، منظور: در حال و پذیرایی خانه باشد تا پرنده افراد خانواده را بشناسد و احساس خطری از جانب آنها نداشته باشد .
  3. پرنده هایی که برای  جفت کردن انتخاب کرده اید باید در محلی دور ازتردد و بدون سر و صدا باشند تا تمام تمرکز و حواسشان به این موضوع باشد ، حتی از گذاشتن اسباب بازی در قفس این پرنده ها خودداری کنید .
  4. ارتفاع قفس عروس هلندی  از زمین نباید کمتر از یک متر باشد ، این پرنده اجتماعی و کنجکاو است علاقه دارد از دنیای اطرافش سر دربیاورد ، درارتفاع پایین پرنده ناراحت است ممکن است به مرور زمان عادت کند ولی پرنده خوبی نخواهد شد .
  5. قفس پرنده نباید در معرض تابش نور مستقیم خورشید باشد اگر در طول روز بین  10 تا 15 دقیقه ، قفس در معرض نور مستقیم خورشید باشد برای تأمین ویتامین D بدن پرنده ، خوب است ولی از این مدت بیشتر اصلا توصیه نمی گردد و ممکن است پرنده دراثر قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید تلف گردد .
  6. قفس پرنده نباید در دسترس کودکان شیطون و بازیگوش که هر چیزی را امتحان می کنند باشد .
  7. هر چند وقت یکبار میخ محل نصب قفس را چک کنیدو از محکم بودن آن مطمئن شوید ، هر بار افتادن قفس می تواند صدمات جبران ناپذیری به پرنده شما وارد کند .
  8. قفس اگر ثابت باشد بهتر است ، قفس های آویزان زیبا هستند، ولی شما دوست دارید خانه اتان ثابت باشدپرنده نیز چنین احساسی دارد .
  9. قفس پرنده را داخل آشپزخانه یا محلی که گازها و بوهای مختلف در فضای آن پخش شده قرار ندهید ، محیط آشپزخانه محیط بسیار خطر ناکی برای پرنده است .
  10. قفس پرنده را در انباری و محل های تاریک و کم نور و ... قرار ندهید .

 


نظرات شما عزیزان:

پویان
ساعت10:21---14 مهر 1393

واسه من سواله علت گرون بودن عروس هلندی به این اندازه مثلا نسبت به پرنده هایی مث مرغ عشق چیه؟

فرهاد :

سلام دوست گرامی ام آقا پویان ،

قیمت هر پرنده ای متناسب با چند پارامتر تعیین می گردد ، 1- زیبایی پرنده ، مثال عروس هلندی زیباست 2- میزان هوش و استعداد پرنده در سخنگویی یا حرکات نمایشی مثال کاسکو یا مرغ مینا 3-  تعداد پرنده در محیط مثال کسی را دیده اید گنجشک نگهدارد ولی فنچ نرگسی که خاصیت یا کارکرد خاصی ندارد را نگهداری می کنند 4- خواص نگهداری پرنده یا ویژگی های خاص پرنده که برای انسان دلنشین است آواز قناری ، زیبایی عروس هلندی ، سخنگویی مینا ، 5- نوع رابطه پرنده با انسان ( عکس العمل پرنده در مقابل صاحب خود یا دیگر انسانها مثال جوجه عروس هلندی من پسته ، اگر در یک حیاط مدرسه رهایش کنند میان صد بچه صرفا روی شانه فرزند من می نشیند و این زیباست ) و .... موارد دیگر ،

عروس هلندی هم زیاد گران نیست به جز مرغ عشق که غیر از زیبایی خاصیت دیگری ندارد و شبانه روز جیر جیر می کند ، سایر طوطی سانان از این پرنده گرانترند آرا ، کاسکو ،کاکادو ، سان کانور ، ماکائو ، لوری ،برزیلی و شاه طوطی و ... که البته آنها هم زیبایی و خواص خود را دارند  البته من دوست دارم این پرنده روز به روز ارزانتر شود تا همه براحتی بتوانند در منزل داشته باشند ، اونوقت بازدید سایت من هم بالا می ره ( شوخی ) .



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: