کف دریا چیست

 

 

 

سلام

در مورد کف دریا نظرات مختلفی وجود دارد،مثلا استخوان پشت ماهی مرکب است  که بعد از مرگش به علت سبکی روی آب می آید و اهالی بنادر جنوبی آنها را جمع می کنند و نظر دیگر ی وجود دارد که جسد نوعی نرم تن است که پس از مرگ در کنار ساحل خشک می شود و .... اینها بحث های خوبی است که اگر کسی خواست می تواند پیگیری دقیقتر نماید اما من قصد دارم در مورد کارکرد این جسم سفید رنگ برای عروس هلندی مطلب بنویسم :

1- وجود یک قطعه کف دریا در قفس پرنده شما کلسیم طبیعی مورد نیاز پرنده شما را تأمین می کند بنا براین وجودکف دریا در قفس ضروری و مفید است .

2- برای پرنده ماده ای که در شرف تخم گذاری است ضرورت مصرف این ماده بیشتر است زیرا از گذاشتن تخم بدون پوسته یا با پوسته ضعیف جلوگیری می کند .

3- برخی کف دریا را کوبیده و سپس بصورت پودر در نمک دان ریخته و بر روی غذای های پرنده می پاشند .

4- اینجانب همواره یک قطعه کف دریا را در یک گیره مخصوص آن در قفس استفاده می کنم . که عکس گیره و خود کف دریا در پایین این متن آمده است .

5- علاوه بر تأمین کلسیم بدن پرنده ، ساییدن این قطعه در قفس مانع از بزرگ شدن منقار پرنده شما خواهد شد .

6- کف دریا  و گیره مربوطه اش را می توانید از مغازه های عطاری و یا پرنده فروشیها تهیه کنید .

7- درصورتی که قفس پرنده شما کنار دیواره گچی و به دیوار وصل باشد ممکن است پرنده شما هوس خوردن گچ کنار قفس را داشته باشد برای جلوگیری از این امر می توانید ضمن قرار دادن یک تکه از کف دریا در قفس به عنوان جایگزین گچ دیوار ، از برگه های رادیو لوژی یا برگه های پلاستیکی خشک مشابه برای پوشاندن دیوار استفاده کنید .

8- برخی از دوستان توصیه می کنند که کف دریا را قبل از مصرف توسط پرنده به مدت 24 ساعت در آب قرار داده تا نمک درون آن از بین برود بعد خشک شود و در اختیار پرنده قرار گیرد ، این یک امر اختیاری است من تاکنون بصورت نشسته استفاده کرده ام و مشکلی پیش نیامده است .

9- محل مناسب برای گیره کف دریا در قفس ، بالای ظرف دانه یا کنار چوب نشیمن پرنده ( دسترسی آسان ) است .

10- کف در یا در هضم غذای پرنده بسیار مفید و موثر است برای این منظور می توان از شن ریزه و پودر پوست تخم مرغ نیز استفاده نمود .

خلاصه این تاپیک ،مصرف  کف دریا برای پرنده ضروری و مفید  است .

موفق باشید

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: