اسباب بازی عروس هلندی

 

 

 

سلام دوستان

اسباب بازی برای عروس هلندی ، یکی از مواردی است که دارندگان این پرنده باید به آن توجه ویژه داشته باشند مخصوصا اگر پرنده تنها باشد ، نکات مهم این موضوع را برای شما دوستان عزیزم می نویسم :

  1. برای پرنده تنها ، حتما اسباب بازی بگذارید در غیر این صورت افسرده خواهد شد و دچار پرکنی و پر جوی خواهند شد .
  2. پرنده می تواند با هر وسیله ای ، حتی غذا خود را سرگرم و مشغول بازی شود این وسیله می تواند یک پر یا یک قرقره یا یک توپ کوچک باشد ، پس هر وسیله ای می تواند یک اسباب بازی برای پرنده باشد .
  3. عروس هلندی یک پرنده بازیگوش و بسیار کنجکاو و فضول بوده و در صورتی که رها باشد به هر جایی در خانه سرکشی می کند و می تواند یک خرابکار به تمام معنی باشد.
  4. نیازی نیست که حتما اسباب بازی را برای عروس هلندی از مغازه بخرید بلکه می توانید آنرا بصورت دست ساز با چند تکه چوب و مقدار طناب پنبه ای یا کناف بسازید با یک کم خلاقیت .
  5. بهتر است اسباب بازی ساخته شده نامتقارن باشد تا پرنده احساس بهتری برای بازی با آن داشته باشد ( دو طرفش به یک شکل نباشد ) .
  6. شستشو و تمیز کردن اسباب بازی حداقل یک بار در هفته ضروری است زیرا پرنده صورت خود را به آن مالیده و در صورت آلودگی می تواند برای پرنده خطرناک باشد .
  7. استند و پارک بازی برای پرنده در قفس ، یک محیط عالی و دلپذیر و لذت بخش است ، در صورتی که بتوانید چنین محیطی برای وی فراهم نمایید شادابی و سرزندگی پرنده کاملا مشخص خواهد بود ( لذتی معادل یک مسافرت برون شهری در روز تعطیل به یک باغ یا صحرا با جوجه کباب دور همی ... ).
  8. برخی اشیاء برای پرنده خطرناک بوده و باید از دسترس پرنده دور باشد مانند پارچه های های پولک دار یا نگین کاری شده ویا قطعات فلزی ریز مانند پیج و مهره ، سیم فلزی مخصوصا سیم های افشان ، میخ و ...  بنا براین ، با وسایلی مانند این موارد نباید برای پرنده اسباب بازی ساخت .
  9. چون پرنده عادت به گاز گرفتن و تراشیدن اشیاء دارد ، برای رنگ آمیزی اسباب بازی باید از رنگ های غذایی و خوراکی استفاده نمود رنگ های صنعتی (پلاستیکی و روغنی و جلا دار و ... ) برای پرنده سمی است .
  10. نیاز نیست که حتما اسباب بازی پرنده زرق و برق خاصی داشته باشد ممکن است یک عروس هلندی از بازی با یک قرقره خیاطی چوبی بیشتر از یک تاب لذت ببرد و...  .
  11. گاز گرفتن برای عروس هلندی حالت لمس و امتحان اشیاء را دارد بنابراین قطعات اسباب بازی نباید بگونه ای باشد که با گاز گرفتن در دهان پرنده خرد و تکه تکه شود و نباید لبه های تیز داشته باشد .
  12. برای پرنده هایی که قرار است جفت شوند اسباب بازی نگذارید چون باید توجه آنها به یکدیگر باشد تا به بازی و ... .
  13. از چند اسباب بازی مختلف برای پرنده  تنها استفاده کنید و هر بار با تغییر چیدمان قفس محیطی متنوع را برای وی فراهم کنید تا پرنده از حالت یک نواختی خارج شود.
  14. پرنده در صورت نشستن روی دست به دستبند و اشیاء براق مانند النگو و انگشتر و... علاقه نشان داده و در زمان نشستن روی شانه خانمها علاقمند است که با گوشواره آنها بازی کند بنابراین مراقب زیور آلات و جواهرات و... باشید .
  15. در صورتی که قادر به ساخت اسباب بازی برای پرنده خود نیستید ، اسباب بازی های خارجی بهترین گزینه برای بازی پرنده شما هستند .

 نکته مهم و حیاتی : بزرگترین و مهمترین اسباب بازی پرنده و همبازی پرنده خود شما هستید پس با پرنده تنهای خود حتما بازی کنید و اجازه دهید که وی سرگرمی خاص خود را داشته باشد ، به پرنده تان توجه کنید و برای وی وقت بگذارید و اجازه ندهید تنهایی پرنده تان را افسرده کند .

  در این شبهای قدر ما رو هم از دعای خود بی نصیب نگذارید التماس دعا  24-4-93

 


نظرات شما عزیزان:

مهگل جون  
ساعت19:11---13 شهريور 1394

سلام من 2 روزه یه عروس هلندی 2 ماهه گرفتم . خیلی از ما می ترسه . چیکار کنم این اخلاقش درست شه؟ 

فرهادی :

سلام دوست عزیز ، 

اگر گاز نمی گیره آرام توی دست بگیریدش و با دادن غذای مورد علاقه اش سعی کنید اعتماد پرنده را جلب نمایید ، به مرور درست می شود مشکل خاصی نیست ، آرام آرام باید روند دستی شدن را طی کند .



امیرحسین موسوی
ساعت12:33---5 شهريور 1394

salam man y white face nar daram az kochiki greftam va bozorgesh karidam vaksanesham zadam shenasnameam greftam barash mishe rahnamaeem konid k che ghazaee behtare barash?

فرهادی : 

سلام دوست عزیز ، لطفا فارسی تایپ کنید ، تاپیک تغذیه عروس هلندی را مطالعه کنید اگر باز هم سوالی بود در خدمتم 



sogand
ساعت22:08---1 مرداد 1394

قراره برای تولدم که هشت مرداد هست یک عروس هلندی بخریم من خودم نژاد لوتینو رو ترجیح میدم و میخوام عروسم یه عروس فضولو شیطون باشه شما نر رو پیشنهاد میکنید یا ماده رو؟ 

فرهادی :

 ضمن عرض سلام و تبریک به مناسبت روز تولدتون ، 

حتما جوجه نر و حدودا دو ماهه بخرید .



غزل
ساعت16:03---1 خرداد 1394

سلام من یک عروس هلندی شیطون یک ساله دارم
طوطی ام بعضی وقتا گلوش رو یه جوری می کنه
اگه بتونم عکسش رو می زارم
لطفا کمکم کنید
به وبلاگ من هم یه سری بزنید

فرهادی : 

سلام غزل خانم 

من دقیقا نمی دونم پرنده شما چه حرکتی انجام می ده ولی اگر سرش رو بالا و پایین می کنه و از خودش صدا در میاره شروع دوران بلوغش هست و طبیعیه ، ضمنا آدرس وبلاگت رو ننوشته بودی که بیایم خدمتت ممنون از حضورت در این وبلاگ 



زهره 
ساعت20:43---26 فروردين 1394

یه عروس به عروسم حمله کرده پاش زخمی شده چی کار کنم؟تووبم بهم بگو تورو خدا

فرهادی:

سلام باید زخم رو ببینم تا به شما بگویم چکار کنید چند عکس از پای پرنده برای من از طریق وایبر و واتس آپ و.... بفرستید تا ببینم ، زخم عمیق را با بتادین بشویید و با ریختن  پودر  پنی سیلین یا زرد چوبه زخم را خشک کنید ، و بانداژ نمایید ولی زخم ساده خودش خوب می شود صرفا با بنادین شسته شود و بگذارید خشک شود ، برای اطلاعات بیشتر در این زمینه در صورت لزوم تماس بگیرید .



حسین از شهرری  
ساعت10:06---11 فروردين 1394

سلام
همزیستی فنچ و مرغ عشق و عروس هلندی در مکانی 6متری و آزاد با هم اشکالی داره یا خیر؟
تشکر

با سلام خدمت حسین آقای بزرگوار ، در صورتی که قصد شما از  کنار  هم گذاشتن صرفا نگهداری پرنده در یک محیط زیبا مانند پانسبو باشد مشکلی ندارد ، اما قصد شما اگر جوجه کشی باشد ایراد دارد و نباید کنار هم باشند 



روستایی
ساعت17:38---26 تير 1393

با سلام خدمت شما و مطالب جالبی که در رابطه با عروس هلندی بیان نمودید.

فرهاد :

با سلام ، بسیار ممنون و متشکرم از شما دوست عزیزم ، این از حسن نظر شما است ، در صورتی که تمایل داشتید می توانم برای خرید یک پرنده ماده برای شما یک آگهی در سایت بزنم ، سوالی که شفاهی پرسیدید در مورد این که آیا عروس دستی را می توان جفت زد در تاپیک (( هدف از خرید عروس هلندی )) بصورت کامل پاسخ داده ام ، خوشحال می شوم هر از گاهی به وب سایت بنده سری بزنید .موفق و پیروز باشید .



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: