ظروف آب و غذای عروس هلندی

 

 

 

سلام خدمت دوستان

 

            بعضی از مطالب در روند نگهداری پرنده ، اینقدر ساده و پیش پا افتاده است که کمتر کسی به اون فکر می کنه یا کمتر سایتی به اون مطالب می پردازد ، در صورتی که اهمیت برخی از این مطالب بسیار زیاد است ، مثلا همین تاپیک ساده ولی مهم ، شما داخل چی غذا می خورید داخل دیگ یا سینی یا با چی آب می خورید با قوری یا پارچ پس این موضوع مهمه :

ظروف مختلفی برای آب و دانه پرنده وجود دارد که همواره باید سه ظرف درون قفس باشد یکی برای غذای خشک ( دانه عمومی پرنده )، یک ظرف برای غذای تر ( تخم مرغ ، سبزیجات ، میوه ها و حبوبات پخته و ...) و یک ظرف برای آب نوشیدن پرنده ، هرکسی متناسب با شرایط خاص خود می تواند ظرف های مختلفی رابرای پرنده اش انتخاب کند ولی رایج ترین ظرف ها در داخل بازار که معمولا در دسترس افراد عادی جامعه هستند موضوعی است که می خواهم درباره آن نکاتی را بنویسم  این ظرف ها از نظر من بهترین برای افراد عادی است شاید حرفه ای ها  آن ها را نپسندند :

ظرف دانه مناسب برای عروس هلندی :

  1. براحتی قابل شسشو و تمیز کردن است و هیچ زاویه پنهانی برای جمع شدن گرد و خاک و آلودگی ندارد .( خیلی مهم )
  2. براحتی در هر قفسی نصب می شود .
  3. حداقل دور ریز دانه را دارد .
  4. سر پرنده  براحتی داخل آن جا می شود .
  5. برای جوجه های تازه دونخور شده می توان شبکه پلاستیکی بالایی اش را برداشت.
  6. امکان رفتن عروس ماده مست برای تخم گذاری در آن وجود ندارد ، برخی عروس ها به علل مختلف منجمله احساس ناامنی از لانه و یابد عادتی و ... تخم را درون لانه نمی گذارند و گاهی کف قفس یا داخل ظرف غذا و ... تخم می گذارند این لانه محل مناسبی برای تخم گذاری نیست .

 

جا آبی مناسب برای عروس هلندی :

دو نوع مختلف جا آبی کوچک و بزرگ و یک عدد فرچه برای شستن داخل ظروف و زوایای پنهان برای جلوگیری از رسوب املاح معدنی آب و آلودگی ها .

  1. جا آبی های ساده و معمولی کوچک 100 سی سی را برای استفاده روزمره انتخاب کنید که مجبور باشید هر روز به آن سر بزنید و  آب در آن زیاد نماند و آلودگی نگیرد ( آب را هر روزه یا هر دو روز یک بار تعویض کنید )  .
  2. برای مسافرت ها و زمان هایی که به مدت طولانی در خانه نیستید یا برای قفس های پران که تعداد زیادی پرنده در آن قرار دارند  از جا آبی بزرگ استفاده کنید.
  3. از جا آبی هایی مانند این جا آبی به رنگ فسفری برای آب روزانه پرنده خود استفاده کنید این نوع جا آبی دارای دهانه کوچک و قابل دسترسی برای پرنده است که براحتی پرنده می تواند بدون اذیت شدن منقارش را داخل آن نموده و آب بنوشد در دو جا آبی دیگر دهانه آبخوری به علت بالا بودن لبه ها و پایین بودن سطح آب در آن ، پرنده را مجبور می کند تا برای آب خوردن تمام منقار خود را داخل دهانه کند و خواسته یا ناخواسته صورتش و یا چشمانش با فضای کنار دهانه تماس پیدا می کند ، این محیط مستعد پرورش میکروب و آلودگی است و نباید با چشمان پرنده در ارتباط باشد .
  4. جا آبی های لوله ای به علت پوشیده بودن فضای بالای آب ، تمیز تر از جا آبی های ظرفی کنار قفس هستند بنابراین مناسبترند .
  5. شستن ظرف های آب هر دو روز یک بار با تعویض آب یک اقدام بسیار مناسب است .

 ظرف آب استاندارد برای استفاده روزمره آب پرنده

 ظرف های غذای کنار قفس ، ظرف وسطی دارای محافظی است که مانع از ریختن ضایعات غذاها به بیرون و یا افتادن فضله پرنده به داخل آن می شود.

 

ظرف جای تخم مرغی که معمولا برای عروس هلندی بهتر است از ظروف بزرگتر از این استفاده شود ، یکی از غذا های مورد علاقه و ضروری برای عروس هلندی تخم مرغ بوده ، ممکن است بخواهید از این ظرف برای پرنده استفاده کنید که توصیه می کنم از ظرف های بزرگتر استفاده کنید .

ظروف نیم دایره ای که نوع بزرگتر آن برای دانخور کردن جوجه ها بهتر است برای جلوگیری از ریخت و پاش دانه مخصوصا برای جوجه های تازه دانخور شده .

 موفق باشید فرهادی 8-6-93


نظرات شما عزیزان:

علیرضا
ساعت17:48---12 مرداد 1394

سلام از حواب شما در ضمن ظزف غذا برای غذای نرم وغیره ارگریستال باشه اشگال داره و کف قفس بزارم الیته غیر دان ارزن و کتان. 

فرهادی :

سلام  دوست گرامی ، 

استفاده از ظرف شیشه ای که لبه تیز نداشته و سالم باشد مناسب است ولی کلا با گذاشتن ظرف در کف قفس مخالف هستم به علت ریختن ضایعات غذا ها و فضله و خرده پرها ی پرنده در ظرف مذکور و عوارض ناشی از این امر . 



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: