رطوبت مورد نیاز برای نگهداری عروس هلندی

 

 

 

سلام

این مطلبی که می خوام برای شما دوستان در موردش بنویسم یکی از مهمترین شرایط لازم برای نگهداری عروس هلندی است ، عروس هلندی پرنده بومی جنگل های استرالیا بوده ، این پرنده برای ادامه زندگی و رشد و تولید مثل نیازمند رطوبتی در حد جنگل های نیمه بارانی استرالیا است ، یک محیطی مثل شمال ولی گرمتر اما چند نکته مهم در این زمینه :

  1. در کل مدت نگهداری این پرنده برای سلامت پرنده وجود رطوبت ضروری است مخصوصا در مناطق خشک ( حال سردو خشک یا گرم و خشک ).
  2. رطوبت موجود در هوا باعث تنفس بهتر پرنده و کمتر شدن ایجاد گرده پر و ... در پرنده شده و خشکی پوست پرنده را از بین می برد.
  3. برای زمان جفت گیری و تخم گذاری و دوران خوابیدن پرنده روی تخم و مخصوصا ، مخصوصا در زمان تولد جوجه ها رطوبت هوا ضروری است .
  4. بوسیله این موارد می توانید رطوبت لازم برای پرنده ها را تهیه کنید :
  • دستگاه بخور آب در اتاق نگهداری قفس پرنده
  • قراردادن یک حوله یا پارچه نخی کلفت خیس ، کنار قفس پرنده
  •  یک ظرف آب زیر قفس یا ظرف استحمام پرنده ها داخل قفس
  •  اسپری کردن آب بصورت قطرات ریز افشان در فضای قفس یا کف اتاق تا به مرور با تبخیر اون رطوبت مناسب برای پرنده تأمین بشو د( آب پاش ها دو حالت دارند مسقیم پاش که آب را با فشار و بصورت یک ستون مستقیم خارج می کند و افشان کن  که آب را بصورت قطرات ریز در یک محوطه وسیع پخش می کند ، با چرخش نوک آب پاش می توان وضعیت مناسب را که افشان کن هست را انتخاب نمایید ) .
  1. در زمان تولد جوجه ها رطوبت هوا ضروری بوده و و تأثیر خوبی در روند پرورش و نگهداری پرنده دارد ، در صورتی که این رطوبت فراهم نشود ، احتمال مرگ جوجه ها در تخم، یا نطفه مرگ شدن تخم ها وجود دارد .
  2. رطوبت همراه با گرمای هوا مای بین 27 تا حداکثر 30 درجه سانتیگراد باید باشد و گرنه منجر به سردی مضاعف شده و احتمال سرماخوردن پرنده را افزایش می دهد که آن هم تبعات خاص خود را دارد .
  3. یکی از دلایل اینکه گفته می شود پرنده نباید در معرض باد باشد آن است باد با خود هوا و رطوبت را جابجا می نماید و هوا خشک می شود .
  4. افزایش رطوبت و گرما ، یعنی محیط مناسب برای افزایش عفونت و آلودگی ، پس باید مراقب نظافت قفس باشید و  اگر بصورت حرفه ای پرنده تکثیر می کنید محیط نگهداری این پرنده ها از محیط زندگی آنان جدا نمایید .

عزیز و سربلند باشید ، فرهادی 27-5-93


نظرات شما عزیزان:

علیرضا
ساعت13:54---6 شهريور 1393

سلام ممنون از زحماتتون برای وبسایت ، درمورد میزان نور مورد نیاز پرنده هم اگر امکان دارد یک تاپیک بگذارید .

فرهاد :

سلام دوست گرامی ام ، در اولین فرصت این کار را انجام خواهم داد ممنون از حضورتان در این سایت .



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: