درمان عفونت چشم عروس هلندی

 

 

 

سلام خدمت دوستان گرانمایه ،

دوست عزیزم آقا امید سوالی داشتند که چون موضوع مهمی بود برای اون یک تاپیک جدا می نویسم ، البته به صراحت در همین ابتدا می نویسم این امر در حوزه تخصصی یک دامپزشک است و این موارد که به آنها اشاره می کنم، مسائل عمومی برای بهداشت چشم پرنده است و یک تجویز و درمان کامل برای چشم پرنده نیست:

آقا امید :

سلام آقای فرهادی ،ببخشید، یه مشکلی پیش اومده.یکی از چشمای برفی انگار درد میکنه.یخورده از اون یکی چشمش کوچیکتر شده(تنگ تر شده چشمش).میتونم با نفازولین بشورم یا نه؟

فرهادی :

با سلام ،

1- توصیه اول به دامپزشک مراجعه کنید ، من تجربی نسخه می دهم ضمنانتی برای صحت تجویز وجود ندارد ( جدی ) ، بنابراین در صورت عمل به تجویز من لطفا پرنده را بخدا بسپارید ( شوخی ) .

2- قطره سیپرو فلوکساسین سه درصد یا سیپلکس دانه ای هزار تومان در داروخانه ها ، هر روز سه مرتبه یک قطره داخل چشمش بچکانید این قطره چشمی یک ماه هم بیشتر ماندگاری ندارد و بعد از آن فاسد است بعد از استفاده و انشاء ا...بهبود قطره را دور بیاندازید و مجدد استفاده نکنید ، در موارد حاد نیز همین دارو پماد دارد که در آخر شب با گوش پاکن رو محوطه چشمی بکشید البته در موارد خاص و حاد این پماد  جواب می دهد ، خاصیت ضد عفونت و آنتی بیوتیکی دارد  ، مستقیم بدون آب ، انشاء ا.... سه چهار روزه خوب می شود  ، عکسی از چشم پرنده  برام بفرستید .

3- طبق معمول تمامی بیماری های پرنده ، این پرنده از مابقی پرنده های خانه جدا گردد .

4- چوب نشیمن پرنده با دقت بررسی شود ، هر گونه آثار آلودگی و خون و مدفوع با رنگ خاص و ... باید بررسی گردد ، در ادامه نیز با دقت با آب و سرکه شستشو و در آفتاب گذاشته شود و بهتر است ،  فعلا تعویض گردد .

5- قفس ، ظروف آب و غذای  پرنده ، پارچه دور قفس با دقت ، با آب و سرکه شستشو و در آفتاب خشک گردد و  اگر این موارد نیز در طول مدت بیماری تعویض گردند ، بهتر است .

6-دانه پرنده از نظر آلودگی چک شود و در زمان انجام اقدامات درمانی و تاحصول اطمینان از سلامت کامل پرنده از دادن دانه های گرم بهتر است خودداری شود تعویض دانه های قبلی پرنده نیز اقدام موثری است .

7- محیط نگهداری پرنده از نظر وجود گرد وخاک و یا گاز های ناسالم بررسی شود ، در صورت وجود این موارد یا امور مشابه ضمن پاکسازی محیط حتی الامکان پرنده را در محیط سالمتری نگه دارید .

8- محل نگهداری پرنده را از نظر باد و جریان هوا چک نمایید ، محل پرنده نباید در معرض باد ( حتی جریانات ضعیف باد مانند باد کولر دور کند و نسیم صبحگاهی و ... ) باشد .

9- در صورت قی داشتن چشم ( مخاط تولید شده مانند آنچه که در گوشه چشم بعد از خواب کودک جمع می شود ) ، می توانید از یک استکان چای ولرم که داخلش یک قطره آبلیمو انداخته اید ، برای شستشوی چشم پرنده استفاده کنید ، البته شستشو باید با دقت انجام شود تا بینی پرنده از این مایع پر نشود .

10- چنانچه تورم دور چشم در اثر ضربه یا یک زخم کوچک ایجاد شده باشد غیر از صبر کار خاصی نمی توان انجام داد .

موفق و سرزنده باشید . 31-5-93 فرهادی .

 


نظرات شما عزیزان:

mandana
ساعت12:48---13 مهر 1394

سلام,وقتتون بخیر,عروس هلندی من یکی از چشماشو اکثر مواقع میبنده و من فک میکنم ی مقدار کوچیک تر ازون چشمشه ,ب نظرتون مشکل چشم داره؟ببرم دامپزشک؟چیکار کنم؟؟ا

فرهادی :

سلام دوست گرامی ، 

1- چشم عضو حساسی است بنابراین اگر امکان بردن پرنده نزد دامپزشک را دارید این کار را انجام دهید .

2- از هر دو چشم پرنده عکس بگیرید و برای من بفرستید تا اگر مشکلی داشت خدمت شما عرض کنم، البته تأکید می کنم دامپزشک در اولویت است .



فرهاد
ساعت2:06---8 شهريور 1394

سلام. من یه عروس دارم چشاش ورم کرده یه دو هفته ای هست. از پماد ام سی استفاده کردم افاقه نکرده ولی یه کم نه محسوس بهتر شده. پرنده دونه می خوره و رنگ چیزی که دفع میکنه سبز و سفیده که گلهآ سفته و اگه هم شله زیاد نیست. معمولا روی جای دونه می خوابه حالا هم باکتی ماید استفاده می کنم. اگه ممکنه یه راهنمایی بکنید من اینو خوبش کنم. ممنون 

فرهادی :

سلام دوست من ، 

چشم عضو حساسی است ، من حتی در همین تاپیک هم نوشته ام که درمان چشم کار من نیست و باید به دامپزشک مراجعه کرد من از دارو هایی که استفاده کردم و نتیجه گرفتم در این سایت صحبت نموده ام در خصوص اینکه چشم پرنده شما دچار چه مشکلی است من نمی توانم بدون دیدن از نزدیک نظر بدهم ، پماد ام سی هم نمی دانم چیست !! صداقت !! ولی بهترین دارو برای درمان عفونت های موضعی چشم پرنده قطره کلرام فنیکل نیم درصد است ، من هم گاهی از برخی دارو های دیگر استفاده می کنم ولی این مربوط به زمانی است که داروهای قبلی و تجربه شده ام جواب نمی دهند ، برخی مواقع نتیجه می گیرم وبرخی مواقع هم نه ، من اگر جای شما بودم از قطره کلرام فنیکل استفاده می کردم اینجا را مطالعه کنید 



محمدرضا
ساعت13:27---18 مرداد 1394

سلام تی تی من چشماش قرمز شده و باد کرده از قطره هم استفاده کردم ولی خوب نشده از قرص هم استفاده کردم ولی هیچ تاثیری نداشت اگه راه دیگه ای هست بگید ممنون از وبسایت خوبتون

فرهادی :

سلام دوست گرامی ، 

چشم پرنده عضو حساسی است و نمی توان بصورت قطعی گفت که چه بیماری دارد بنابراین بهتر است که به دامپزشک مراجعه کنید ، به هرصورت اینجا و اینجا را با دقت بخوانید و اقدامات عمومی اش را عمل کنید امیدوارم نتیجه بگیرید.



امین
ساعت21:42---9 مرداد 1394

طوطی من چشمش چرک کردند قرمز شدن کمی هم روم داره من قطره باکتری امید ریختم به مدت ۱ هفته ولی خوب نشده چیکار کنم دارم از نگرانی می میرم لطفا سریع جواب بدید

فرهادی :

 سلام دوست گرامی ، 

1- در مورد چشم تمامی درمانهای من تجربی است و بهتر است به دامپزشک مراجعه کنید ،

 

2- من دو تاپیک در این خصوص نوشته ام که شما می توانید از اقدامات عمومی این دو تاپیک استفاده کنید ولی در مورد درمان قطعی واقعا تضمینی ندارند . در این خصوص پیشنهاد می کنم به درمان عفونت پلک سوم مراجعه کنید و به احتمال بالای 70 درصد جواب خواهید گرفت .

3- آن قطره ای که شما نوشته اید باکتی ماید است آن هم کارآیی خاص خود را دارد ولی به نظر من کلرام فنیکل یا کلو بیوتیک برای چشم پرنده بهتر است حال هر جور خودتان صلاح می دانید .



حسین
ساعت12:57---21 تير 1394

سلام یه مدت خونه نبودم الانکه اومدم میبینم عروسم جفت چشاش باد کرده و پر خونه انگار ، راه درمان داره یا به خدا بسپارمش؟؟؟

فرهادی : 

سلام دوست گرامی من ، 

برای تجویز دارو و .... برای چشم پرنده بهتراست که به دامپزشک مراجعه نمایید و به هیچ عنوان این موضوع را ساده نگیرید و بصورت جدی وضعیت درمان پرنده تان را پیگیری نمایید .

اما اگر از تجربیات این بنده می خواهید استفاده نمایید، لطف کنید چند عکس از چشم پرنده تان از نمای نزدیک به ایمیل بنده ارسال نمایید تا نظر خود را خدمتتان ارائه نمایم .



محمد
ساعت13:08---4 خرداد 1394

سلام طوطی من قسمت پایین چشمش قرمز شده هیچ مشکل دیگه هم نداره رفتارشم عادیه چیکار کنم اگه زحمت نیست جوابتون رو به ایمیلم بفرستین واقعا ازتون ممنونم

فرهادی :

سلام آقا محمد 

راه حلی که در مورد عفونت چشم پرنده نوشتم چای و آب لیمو رو امتحان کن معمولا اکثر التهابات در چشم پرنده با این روش خوب می شوند 



omid
ساعت10:47---9 شهريور 1393

بسیار سپاسگزارم،امیدوارم همیشه موفق باشی.

فرهاد :

سلام و ممنون از لطفت ، هر وقت کاری داشتی که بتونم کمک کنم در خدمتت هستم موفق و پیروز باشی .



رضا
ساعت13:51---6 شهريور 1393

سلام آقا فرهاد ممنون از مطالب وبتون واقعا برای کاربرای تازه کار یک نعمت هستید ، درخواستی که از شما دارم اینه که زودتر مطالب وبتون روکامل کنید مطالب تاپیک هاتون واقعا کاربردیه .

فرهاد :

سلام دوست عزیز وممنون از ابراز لطف و محبتتون ، هدفم در این وبسایت بیشتر کیفیت هست تا کمیت ، چون ، اگر مطلبی رو بتونم کامل و ساده خدمت دوستانم ارائه کنم بهتر است از آنکه چندین مطلب ناقص رو در همان مدت در وبلاگ بگذارم ، مسلما زمان بر بوده و سخت است اما برای کیفیت بیشتر مطالب ، ارزشش را دارد ممنون از نظرتون موفق باشید .



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: