سلام دوستان گرامی ام ،

ترس شبانه عروس هلندی :

برخی مواقع شب ناگهان با صدای جیغ و بال بال زدن های ممتد ، پرنده از خواب بلند می شوید و  بلافاصله خود را به اتاق پرنده می رسانید و می بینید پرنده دارد از ترس خود را به در و دیوار قفس می کوبد حالا باید چکار کرد ، ترس پرنده مخصوصا اگر روی تخم خوابیده باشد ، می تواند تبعات جبران ناپذیری برای خودش و تخم ها داشته باشد ( در مورد قناری حتی ممکن است پرنده سکته کند و بمیرد ، تولک شدید ، شکستن تخم ها ، بلند شدن از روی تخم و نخوابیدن و ... هم از عوارض این امر می تواند باشد ) :

قبل از هر چیز در این زمینه می خواهم یک نکته عجیب و خاص را که خودم امتحان نموده ام و نتیجه اش دراین زمینه عالی است را برای شما عرض نمایم ، در صورت تکرار ترسیدن های پرنده با گذاشتن قرآن در داخل اتاق پرنده ها ، متوجه خواهید شد که ترسیدن پرنده ها متوقف می گردد ، البته این اقدام ، در مورد ترسیدن ها مکرر کارآمد است ، به دلایلی که قابل گفتن دراین سایت نیست نمی خواهم به چگونگی عملکرد این موضوع بپردازم فقط ساده و راحت اگر پرنده شما زیاد می ترسد و شبها دائما دچار این موضوع می شود با گذاشتن یک قرآن در داخل اتاق پرنده ها ، خیالتان از این امر راحت می شود .

اقدامات مربوط به این موضوع رو به دوبخش تقسیم می کنم :

اقدامات پیشگیرانه :

  1. قفس پرنده را در محل مناسبی قرار دهید که در مسیر تردد های شبانه ساکنین خانه  ( مثال اتاق خواب به دستشویی ) نباشد یا در محلی نباشد که احتمال وقوع اتفاقات خاص وجود دارد مثلا پشت در یا کنار پنجره و.... .
  2. برخی مواقع جابجایی محل پرنده ، مثلا خرید و انتقال پرنده از مغازه به منزل می تواند دلیل احساس ناامنی پرنده باشد ، پس در صورتی که پرنده را تازه به منزل آورده اید امن ترین و مناسب ترین محل را برای پرنده در نظر بگیرید .
  3. قفس پرنده در مسیر حرکت حشرات و جانوران موذی نباشد معمولا پشه ، کنه ، سوسک ها یا مارمولک و .... شب ها شروع به فعالیت و حرکت در خانه می نمایند و کوچکترین حرکت این جانوران در نزدیکی یا کنار قفس ترس پرنده را در پی دارد .
  4. درکل کشیدن پارچه روی قفس پرنده ممکن است بصورت مقطعی برای پرنده امنیت ایجاد کند ولی در بلند مدت این پارچه و وقایعی که پرنده نمی بیند و فقط صدای آنها را از درون قفس می شنوند برای پرنده ایجاد ترس و ناامنی می کند .
  5. یک لامپ کوچک شبخواب که نقش نور ماه را برای پرنده بازی می کند در اتاق محل نگهداری پرنده شب ها روشن کنید که مزایای زیادی برای پرنده دارد ( نگهداری بهتر جوجه ها ، بیرون نیامدن از لانه زمان تخم گذاری ، احساس امنیت بیشتر پرنده و ... ) .
  6. قفس را با میخ های بزرگ یا پیچ و رولپلاک بصورت مناسب و محکمی روی دیوار نصب کنید که در اثر افتادن پرنده نترسد .
  7. لانه و وسایل و چوب نشیمن پرنده داخل قفس بصورت محکم و مناسبی نصب شده باشند .

اقدامات بعد از ترس پرنده :

  1. لامپ اتاق را حداقل به مدت 10 دقیقه روشن بگذارید و اجازه دهید پرنده بتواند امنیت موجود در اتاق را احساس کند و ترسش از بین برود .
  2. به نزدیک قفس رفته و پرنده را از نزدیک ببینید ، بدنش را وارسی نمایید ، مخصوصا بدنبال قرمزی خون یا پرهای کنده شده درکف یا کنار قفس بگردید ، نیاز نیست پرنده را در دست بگیرید مخصوصا اگر رام نباشد ( برای پرنده های کاملا رام و دستی می توانید پرنده را در دست بگیرید یا روی سینه اتان بگیرید،  اجازه دهید پرنده در دستان شما آرام بگیرد ) .
  3. در صورت بروز جراحت یا زخم در بدن پرنده ، درمان پرنده امری ضروری و بدیهی است .
  4. از همان ابتدای ورودتان به اتاق با روشن شدن چراغ ، شروع کنید با لحنی آرام و مهربانانه با پرنده خود صحبت کنید و با آوردن نام پرنده و کلمات محبت آمیز پرنده خود را آرام کنید .
  5. پس از آرام گرفتن پرنده به آرامی از اتاق خارج شده و لامپ را خاموش کنید .
  6. در صورت تکرار ترسیدن ها ، علت های احتمالی ترس را بررسی و برطرف کنید ، از دادن غذاهای محرک مانند دانه های شاهدانه و بزرک و ... خودداری کنید .

عید غدیر بر همه شیعیان جهان مبارک باد ، فرهادی 20-7-93


نظرات شما عزیزان:

فرزین 
ساعت23:58---30 مرداد 1394

سلام،من یه عروس خریدم اما نمیدونم بالغ یا جوجه،چطوری میشه سن شو فهمید.ه

فرهادی : 

سلام دوست عزیز ، عکس پرنده را بفرست ببینم ، درصورت امکان به شما خواهم گفت که بالغ است یا جوجه .



راحله
ساعت0:04---11 مرداد 1394

سلام من عروس هلندیم رو خواهر زاده کوچیکم با پا بهش زد ضربش زیاد نبوده ولی حالش بده از با صدای جیغ من ترسیده اصلا صدا در نمیاره ولی غذا میخوره خیلی کم چیکار کنم عروسم اروم شده قبلا خیلی شیطون بود زیاد میخوابه  .

فرهادی :

سلام دوست گرامی ، 

با دست به زیر جناق سینه پرنده بکشید ببینید اگر جناق  پرنده شکسته باشد که موضوع خطرناک و جدی است اما اگر ضربه با بال و یا پا خورده باشد احتمال مرگ پرنده کم است اما نیاز به استراحت و رسیدگی بیشتر دارد سعی کنید قفس پرنده را کوچکتر کنید و حتی الامکان پرنده را از قفس بیرون نیاورید تا تحرک کمتری داشته باشد و اثر این ضرب خوردگی برطرف گردد ، پرنده برای بازی بچه ها نیست در نگهداری پرنده دقت بیشتری نمایید .



ندا
ساعت20:29---18 تير 1394

سلام عروسم سالم بود يك دفعه در عرض ١ ساعت بي حال شد دكتر گفت سكته كرده پيش خودم بود چه چيزي مي تونه عاملش بشه ؟ 

فرهادی : 

سلام دوست من ، با احترام به نظر آقای دکتر به نظر من در یک سرنگ 5 سی سی سه قطره آبلیمو بچکانید و دو تا سه قطره از این محلول را به پرنده تان بدهید حالش بهتر می شود ، زیر سینه و پشت پرنده تان را نگاه کنید ببیند زیر پوست پرنده سفیدی چربی را می بینید ، اگر دیدید  چربی غذاها را کم کنید ، کاهو  و برگ ترب برای پرنده بگذارید و غذاهای گرم را از رژیم غذایی پرنده حذف کنید و چندروزی پرنده را از داخل قفس بیرون بیاورید تا پرواز کند .



حسین
ساعت17:00---14 تير 1394

سلام عروسم 6 عدد تخم گذاشته بود که 4تای اونها یکی یکی مردند حالا دوتا مونده که به این دوتا هم غذا نمیدن چکارکنم تا اینها لااقل نمیرن ! !!

فرهادی :

سلام لطفا تماس بگیرید 09308656030 نیاز است سوالاتی از شما بپرسم .



سپیده 
ساعت1:07---2 تير 1394

سلام ببخشید عروس هلندی مو تازه گرفتم نرو و مادن هرشب باهم دعوا می گیرن لطفا کمکم کنین تا کار دست خودشو ندادند

فرهادی :

سلام دوست گرامی ،

اگر دعواهای پرنده هات به خونریزی های شدید منجر نمی شه مشکلی نیست دعواهای زن وشوهری است کاری به اونها نداشته باش ، تاپیک اقدامات قبل از جفت گیری را با دقت بخون و عمل کن اگر می خوای نتیجه بگیری .



بهار
ساعت5:24---11 آذر 1393

سلام لطفا کمکم کنید دیشب تو تاریکی رفتم به عروس هلندیم سربزنم اما بشدت ترسید و جیغ زنان خودش رو کلی به درو.دیوار کوبید تا تونستم ارومس کنم.امشب خواب بودم که با صدای جیغ و پرزدنش از خواب پریدم و دیدم بدتر از دیشب داره خودشو میکوبه.تاصبح تو بغلم خوابوندمش تا اروم بشه ,اما میترسم این ترس تو وجودش بمونه و خدایی نکرده طوریش بشه,دیگه یه دقیقه هم نمیتونم تنهاش بذاذم خواهشا بگید چیکارکنم

فرهاد :

سلام بهار خانم ببخشید من سوال را خوب نخوانده بودم شما شبانه سراغ پرنده رفته اید پرنده هم خواب بوده و ترسیده دقیقا رفتار یک شکارچی در طبیعت را برای پرنده تداعی نموده اید ، چند نکته دراین خصوص به نظرم می ر سد که خدمتتان عرض می کنم :

1- اقدامات تاپیک ترس شبانه پرنده ( قسمت بعد از ترس اینجا را انجام دهید ) .

2- برای پرنده حتما یک لامپ شبخواب درون اتاقش بگذارید تا برای مدتی امنیت از دست رفته اش تأمین گردد .

3- هرگز شبانه در تاریکی به سراغ پرنده نروید این کار حتی می تواند در برخی از پرندگان سکته و مرگ ایجاد کند مانند قناری .

4-در گرمای ظهر فردا برای پرنده یک ظرف آب بگذارید و در گرمای کنار بخاری  اجازه دهید یک حمام اساسی کند ، اگر حمام نکرد با آبپاش مقداری آب رویش بپاشید .

5- برای مدتی به پرنده بیشتر رسیدگی کنید .

6- درصورت امکان چیدمان قفس را عوض کنید و برایش یک وسیله یا اسباب بازی جدید بگذارید .

با این اقدامات معمولا پرنده آرامش از دست رفته خود را بازخواهد یافت باز هم اگر مشکلی بود تماس بگیرید .

ممنون از حضور شما دراین سایت



بهار
ساعت5:24---11 آذر 1393
سلام لطفا کمکم کنید دیشب تو تاریکی رفتم به عروس هلندیم سربزنم اما بشدت ترسید و جیغ زنان خودش رو کلی به درو.دیوار کوبید تا تونستم ارومس کنم.امشب خواب بودم که با صدای جیغ و پرزدنش از خواب پریدم و دیدم بدتر از دیشب داره خودشو میکوبه.تاصبح تو بغلم خوابوندمش تا اروم بشه ,اما میترسم این ترس تو وجودش بمونه و خدایی نکرده طوریش بشه,دیگه یه دقیقه هم نمیتونم تنهاش بذاذم خواهشا بگید چیکارکنم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: