سلام دوستان عزیزم 

امروز می خواهم دو تا عکس برای شما از مدفوع عروس هلندیام بگذارم که براحتی بتوانید فرق بین زمان تخم گذاری و حالت عادی اش را بفهمید  ( نکته مدفوع عروس هلندی بسیار بدبو و بزرگ است ) .

بزرگی یک مدفوع زمان تخم گذاری عروس هلندی کاملا مشخص است تقریبا بین 5 تا 10 برابر یک مدفوع معمولی است و چون مدت زیادی در شکم پرنده نگه داشته شده بسیار بدبو است .

 

 

در سمت چپ تصویر یک مدفوع کاملا معمولی عروس هلندی وجود دارد که در مقایسه با مدفوع سمت راست اختلاف بین آنها کاملا مشخص بوده زیر کلمه کودکان مدفوع معمولی است ، میزان مایعات و رنگ و حجم مدفوع کاملا فرق دارد .


نظرات شما عزیزان:

رضاااا
ساعت0:54---26 شهريور 1394

سلام مجدد
من برای عروس ها توو لونشون پوشال ریختم اما هی پرت میکنن بیرون و رو کف لونه میخوابن بارم ریختم پرت کردن بیرون ... عیب نداره لونه خالی باشه تخم بزارن و جوجه بزرگ کنن!؟

فرهادی :

سلام دوست گرامی ، 

مشکلی نیست فعلا دست نزن بعد از تولد جوجه ها ،  با احتیاط جوجه ها را بردار و زیر پایشان پوشال بریز .



رضاااا
ساعت0:15---26 شهريور 1394

باسلام ممنون بابت مطالب خوبتون
ماده من دقیقن همینجوری شده مدفوعش ،پس میخواد تخم کنه چون همش هم توو لونس...
بعد اینکه نره لوتینو هست ، پرهای زیر بالش ریخته و جوری شده انگار دوباره داره در میاد اما این با نوکش همش با اونا ور میره بعد انگار داره چیزی میخوره دلیل چیه و راه حلش؟ مدت زیادیه اینجوریه و زیر بالش کچله
بعد راه حلی برای کچلی پشت سر لوتینو ها نیست؟ 

فرهادی :

 سلام دوست گرامی ، 

به پرنده مقداری برگ کاهو بده در روند رشد پرهاش موثره ، قطره مودا از شرکت تابرنیل هم در بهتر شدن پرها تأثیر زیادی دارد ، زیاد حساس نشو به وضعیت های این شکلی .

راه حلی برای کچلی ارثی لوتینو ها نیست ، معمولا در سنین بالاتر کمتر می شود بعضی از دوستان روغن زیتون روی سر پرنده می ریزند ( یک قطره ) اما من توصیه نمی کنم و بهتره که زیاد به این مسائل حساس نشوید .



امیر
ساعت16:20---14 مرداد 1394

سلام اقای فرهادی عروس ماده من چند روز صبح تا شب تو لونس تا دیرز هم جفت گیری میکردن.تا من میبینه سرس میره تو لونه.مدفوشم زیاده سیاه شده.البته امروز زیر قفس خیلی کسیف بود تمیز کردم.بنظر شما مدفوش مشگل داره.

فرهادی : 

سلام دوست گرامی ، 

این مواردی که فرمودید نشونه های خوبی است از این که احتمالا ظرف چند روز آینده پرنده شما تخم خواهد گذاشت ، البته سیاه شدن مدفوع طبیعی نیست و نشانی از سرماخوردگی پرنده یا عفونت داخلی است ، اگر در چند روز آینده باز هم مدفوع سیاه گذاشت جای بررسی  و پیگیری دارد و بهتر است در صورت امکان به دامپزشک مراجعه شود ، در صورتی که به دامپزشک دسترسی ندارید مقداری کم تر از یک سر کبریت از کپسول داکسی سایکلین را در یک جا آبی کوچک پرنده حل کنید و به مدت هشت ساعت در روز برای پرنده بگذارید و این روند تا رفع سیاهی مدفوع ادامه پیدا کند حداکثر یک هفته نه بیشتر ، البته بیشتر احتمال می دهم که مشکل خاصی نیست و به زودی برطرف می شود .



M.HZ
ساعت23:22---20 بهمن 1393

چ جالب

فرهادی :

سلام ممنونم از حضور گرمتون در این سایت دوست گرامی ام 



ابوالفضل
ساعت19:56---18 آذر 1393

آقای فرهادی چواب منو ندادید؟

فرهادی :

سلام پاسخ داده ام در صورت امکان در زمان تأخیر در پاسخ دهی ، با شماره مذکور در سایت تماس بگیرید .



ابوالفضل
ساعت0:13---18 آذر 1393

سلام آقای فرهادی عزیز
به نظر شما این خاک اره برای قرار دادن در لونه عروس هلندی مناسبه؟
http://upload7.ir/imgs/2014-12/69019757469347465335.jpg

فرهادی :

سلام آقا ابوالفضل گرامی ، 

خاک اره مورد نظر مناسب است ، بهترین خاک اره برای پرنده خاک اره ابزار زنی در نجاری است و هر چه درشت تر بهتر ( قطعات با ابعاد دو در دو یا دو در سه )چون پرنده خودش آنرا ریز می کند ، اگر آنچیزی که زیر خاک اره است خاک می باشد باید از خاک اره ها جدا و سپس استفاده گردد .

موفق  و شاداب باشید .

 



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: