روش خوب برای تهیه گندم جوانه زده

 

 

 

سلام دوست من

یکی از بهترین و کاملترین غذاها  برای انسان و  عروس هلندی ، جوانه های غلات است ، جوانه گندم و ماش و... غذاهایی هستند که مقادیر زیادی ویتامین و آمینو اسید های لازم برای بدن را دارند ، خلاصه می خواهم بهترین دستور تهیه جوانه گندم  یا بهتر بگویم (گندم جوانه زده ) رو براتون بنویسم :

  1.  ابتدا برای هر پرنده مقدار یک مشت گندم ( یک استکان قدیمی ) را درون یک ظرف گود یا آبکش با سوراخ کوچک ریخته و با آب ولرم ( نه گرم ) گرد و خاک روی دانه ها را شسته ( آب از روی گندم ها رد شود یا درون آبکش ، که گندم ها از سوراخ آبکش رد نشوند  ، شسته شود  )
  2.  پس از شستن گندم ها را درون یک ظرف شیشه ای تمیز گذاشته و در گوشه ای از اتاق که محیط تمیزی باشد و گرد وخاک یا چیز دیگری درون آن نریزد قرار می دهیم .
  3. آب درون این ظرف را دو تا سه مرتبه در طول یک شبانه روز باید عوض کرد .
  4. گندم های خیس را با همان رطوبتشان ، مانند عکس بعد از 24 ساعت درون یک آبکش کوچک بریزید و آبکش را درون یک کیسه نایلونی ( سیاه و بازیافتی نباشد ) قرار دهید و در کیسه نایلونی را ببندید تا رطوبت درون آن خارج نشود ،  در گوشه خانه که ترجیحا تاریک باشد قرار دهید .
  5. بعد از 24 ساعت این گندم ها ، یک جوانه کوچک به اندازه نیم سانتیمتر بیشتر یا کمتر ، زده که بهترین زمان برای استفاده از این گندم این موقعیت است .
  6. می توان تا 24 ساعت دیگر نیز گندم را درون آبکش گذاشت و از جوانه آن که بزرگتر شده به پرنده داد ولی بهتر است بعد از 24 ساعت ماندن در آبکش کل گندم ها را از آبکش خارج و درون ظرفی دربسته درون یخچال قرار داد و در هر مرحله مقداری اندازه یک وعده غذایی پرنده برای وی درون ظرف نیم دانه ریخت .
  7. گندم های جوانه زده با توجه به خیس بودن در اثر گرما ، مجاورت هوا و ماندن زیاد ، ترش شده و ممکن است برای پرنده ایجاد مشکلات گوارشی نماید بنابراین تأکید می کنم هر بار به اندازه یک وعده غذایی به پرنده ، گندم جوانه زده داده شود .
  8. اگر میزان گندمی که برای هر پرنده در نظر گرفته اید برابر پیمانه مذکور در بند 1 باشد این گندم برای دو تا سه وعده غذایی پرنده کافی است ( دو سه روز نه  دو تا سه وعده غذایی ، به پرنده خود در طول روز سه وعده انواع غذاهای تأیید شده در تاپیک تغذیه را بدهید  ).
  9. سایر غلات نیز روش مشابهی برای جوانه زدن دارند ،بعد از یک بار امتحان استاد خواهید شد .

دوستان عزیزم در این سایت ، موفق و سربلند باشید .

فرهادی 18-11-93


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: