تاريخ : پنج شنبه 25 تير 1394برچسب:, | 23:18 | نویسنده : فرهادی

سلام دوستان گرامی ام  ،

یک سوال آیا تغییرو جابجایی محل پرنده ها در ز مان جفت گیری بر روند جفت گیری پرنده ها تأثیر دارد یا خیر ؟؟

پاسخ مهم و اولیه آن است که بله تأثیر بسیار جدی دارد حالا به مقاطع زمانی و شرایط مختلف آن می پردازیم :

ابتدا اصل موضوع را بررسی می کنیم :

هرگونه تغییرو جابجایی اساسی در محل ، قفس و لانه پرنده در روند جفت گیری و تخم گذاشتن پرنده حداقل تأخیر ایجاد می کند و این کار رانباید انجام داد مگر در شرایط اضطراری ، امنیت برای جفت گیری و تخم گذاری پرنده از ضروری ترین چیز ها است و جابجایی یعنی ایجاد ناامنی و تغییردر وضعیت درست قبلی . .

نکاتی در این زمینه :

1- تا قبل از جفت خوردن پرنده براحتی می توانید هر اقدامی در زمینه جابجایی محل ، تغییر در قفس و  تعویض لانه و .... را انجام دهید بنابراین اگر چنین قصدی دارید نگذارید به زمان جفت گیری برسد بعد بخواهید اینکار را انجام دهید .

2- درزمان جفت گیری که پرنده نیاز به امنیت دارد اگر قفس را عوض کنید حداقل 20 روز تا یک ماه روند تخم گذاری را به تأخیر می اندازید .

3- اگر در زمان تخم گذاری این کار را انجام دهید بدترین کار ممکن را انجام داده اید و حداقل 80 درصد پرنده تان به لانه برنمی گردد زیرا فکر می کند که لانه و قفس متعلق به او نیست و تخم ها نیز در اثر سرد شدن خراب می گردند .

4- در زمان بعد از درآمدن جوجه ها از تخم نیز تعویض لانه و قفس و تغییر محل می تواند حداقل 30 درصد باعث آن گردد که پرنده جوجه ها را رها کند زیرا فکر می کند جوجه ها مال وی نیست .

5- البته برخی از پرنده ها هم به حدی خوش ذات هستند که اگر از داخل قفس هم لانه را بیرون بیاوری بازهم روی تخم می خوابند و تکان نمی خورند و البته برخی دیگر نیز هستند که با کوچکترین جابجایی و تغییر در لانه و قفس واکنش منفی نشان می دهند بنابراین ریسک نکنید .

فرهادی 26-4-94  شب عید فطر 

 


نظرات شما عزیزان:

وحید نظام اسلامی
ساعت8:09---25 مهر 1394

سلام و درود بر برادر فرهادی خوب,ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت ابا عبدلله(ع),و تبریک ویژه به خاطر وبلاگ خیلی خوبت داداش.انشالله بیشتر استفاده میکنیم

فرهادی : 

سلام دوست عزيز و گرامی و استاد من 

ممنون از حضورت و امیدوارم عزاداریهای شما هم مورد قبول درگاه حق تعالی قرار بگیره انشاء ا... 



shahin
ساعت18:52---28 شهريور 1394

اقای فرهادی نور براشون هست ودر ضمن بذاشون میوه و همه نوع ویتامین و سبزیجات میزارم وتخم مرغم میزارم ولی برای مست کردن مرغ عشق ماده چیکار کنم نوک مرغ نر ابی کم رنگه و نوک ماده سفیده متشکرم  

فرهادی :

سلام دوست گرامی ،

اگر پرنده ات بالغ باشد ، و همه شرایط منجمله امنیت لانه مناسب است ، برای تحریک پرنده ماده برایش اسفناج با ساقه بگذار ( شسته شده ) از بالای قفس آویزان کن داخل قفس ، تأثیر بسیاری در مستی مرغ عشق ماده دارد .



shahin
ساعت16:34---4 شهريور 1394

سلام اقای فرهادی من یه جفت مرغ عشق دارم باهم نوک به نوک میشن نر ماده رو تغذیه میکنه و حتی نر سرش را هم برای ماده تکان میدهد و موهای پیشانی اش را بلند میکند ولی وقتی نر میخواهد برای ماده سوار بشود ماده نمیگذارد ولی ماده به لانه نمیرود اصلا لصفا کمک کنید خیلی متشکرم 

فرهادی : 

سلام دوست عزیز ، 

در مورد مرغ عشق ها تنها نوک به نوک شدن و،،،، کافی نیست ، سوالتان خیلی کلی است سن پرنده را نگفتید ، شرایط نگهداری ، تغذیه ، نور ، دمای اتاق محل نگهداری ، وضعیت جسمی پرنده و،،،، اینها همه مهم هستند ، نگاه کنید ببینید بالای نوک نر آبی کامل شده است ، بالای نوک ماده قهوه ای شده و،،،، اینها همه  نکات جایز اهمیت است  در نهایت برای مست شدن ماده چه کرده اید ؟؟ اصلا اگر هوای شهر شما گرم باشد احتمالا الآن باید پرنده های شما تولک باشند خلاصه همه این موارد این است خیلی موضوعات در یک جفت گیری موفق موثر است 

 



msetayesh
ساعت19:43---2 مرداد 1394

سلام...وقتتون بخیراقای فرهادی

عروسهای من نوزده روزه که هرروزجفتگیری میکنن وحتی داخل لانه هم زیادرفت وامدمیکنن...تغذیشون هم طبق راهنماییهای شمادارم انجام میدم ولی هنوزتخمگذاری نکردن...بازهم صبرکنم به نظرتون؟چی دستورمیدیدشما؟

فرهادی :

سلام دو دوره امتحان کن هر دوره بیست روز تقویت کن  جدا از هم ، بعد بیست روز پیش هم باشند داخل قفس و لانه نصب کن اگر بعد از این دو دوره جواب ندادند نر یا ماده را هر کدام که ضعیف تر هستند را عوض کن .



محمد
ساعت16:19---30 تير 1394

با سلام من یک جفت عروس هلندی دارم و تا کنون دو مرتبه تخم گذاری کردن و حتی تخم ها نطفه دار هستند ولی پس از21روز جوجه بیرون نمیاد و پس از بررسی تخم ها جوجه ها سیاه شدن و مردن. موقع خوابیدن روی تخم ها برای رطوبت هم ظرف اب و حتی دو مرتبه هم اب به جفت ها اسپری کردم علت مرگ جوجه ها چیه.تشکر از شما .

فرهادی :

سلام، این موردی که شما به آن اشاره کردید یک دلیل شایع دارد و آن هم این است که پرنده ها دائم و مستمر روی تخم ها نمی خوابند ( به دلایل مختلف منجمله نبود امنیت مناسب ، گرمای بیش ازحد ، وجود شپشک داخل لانه ، خوش ذات نبودن پرنده ، مستی نر و یا ماده و .... ) ، 

توصیه من کنار قفس پرنده بروید و دقیق تمام احتمالات را بررسی کنید ، اگر همه چیز خوب و درست است به گزینه تعویض نر یا ماده فکر کنید تا وضعیت پرنده های شما بهتر گردد .



msetayesh
ساعت21:13---27 تير 1394

عرض سلام وادب خدمت جناب فرهادی گرامی....
من هم به نوبه خودم این عیدبزرگ وعزیز رابه شما تبریک میگم . 

فرهادی :

سلام دوست گرامی ممنون از لطف  وبزرگواری شما .



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: