بخش پیامکی

 

 

 

سلام خدمت دوستای گلم

مدتی است که  اینستاگرام  سایت cockatielsite رو یکسری نامرد هک کردن پیج های جدیدم رو

لطفا توی اینستاگرام فالو کنید

pandi_pet و pandi_petshop

شماره تلفن های بنده

09308656030

09900116030

02133802682

 

جای خالی یک بخش برای مطالب کوتاه بود برای همین این تاپیک رو بنام بخش پیامکی ایجاد کردم تا موضوعات و مطالب کوتاه رو در این بخش بنویسم.

توجه مهم

دوستاني كه قصد خريد دارند ساعت 10  صبح تا 10 شب  در خدمتشون هستم لطفا تماس بگيرند به پيامك و .... جواب نمي دهم .

 

فروش دایمی انواع طوطی سانان خاص

عروس هلندی ، گرین چیک خورشیدی کاسکو لوری رنگین کمان لوری یقه زرد رد لوری

 

سلام دوستان عزیز
جوجه هام رو با پرنده های بالغ وحشی هم رنگ و هم جنس بصورت توافقی تعویض می کنم .

با توجه به سن و کیفیت پرنده ها قیمت بسیار مناسب و ارزان هست جوجه ها پرورش خود بنده هستند و از نظر درشتی، سینه پری عالی هستند و سن مناسبی برای آموزش و یادگیری و دستی شدن دارند، پیامک جواب نمی دهم ، موارد دیگه هم تک و بالغ و جفت و ....هم موجود هست .

 

شرمنده روی گل دوستان و کاربرای عزیز وبلاگم هستم به علت برخی از رفتار های نگفتنی و مشکلات پیش اومده از پاسخگویی به سوالات معذورم در چند سال گذشته به هر طریقی بود سعی کردم پاسخ سوالات دوستان رو بدهم ولی ..... دیگه به هر شکل پاسخگوی دوستان نیستم پس برای سوال لطفا تماس نگیریدکه پاسخگو نیستم و این موضوع حمل بر بی ادبی بنده نشود باز هم از دوستان عزیزم عذرخواهم

ولی ولی ولی

به منظور کمک به دوستان عزیز برای حل مشکلاتشون یک گروه تلگرامی درست کردیم

،برای دریافت پاسخ سوال به صورت انفرادی به  گروه تلگرامی پرسش و پاسخ مراجعه کنید
https://t.me/joinchat/BROUAxHzEgVraiWu_Nfj0A

برای سوالات مربوط به بیماری و امور دامپزشکی به لینک گروه کلینیک مجازی مراجعه بفرمائید
ممنون از لطف شما
https://t.me/joinchat/Vk1XJ3tInLnB-IgV
برای مشاوره حضوری و چکاپ رایگان پرنده ساعت شش به بعد در خدمت شما هستم  قبل از حرکت هماهنگ کنید
تهران افسریه بیست متری  افسریه ورودی از سمت اتوبان بسیج ، بین اتوبان بسیج و  پونزده متری  اول ، ابتدای خیابان سمت راست پاساژ مروارید طبقه پایین واحد دوم تشریف بیارید در خدمتم
برای پارک خودرو در خیابان ۲۰ متری افسریه هم نگران نباشید دقیقا پشت پاساژ مروارید، پارکینگ قائم هست که ساعتی ۵ تومن دریافت می کنند

 

سلام دوستان ،

در صدد این هستم که تغییراتی داخل سایت بدهم ، بخش هایی رو حذف کردم و بعضی مطالب رو با توجه به نظر کاربران تغییر دادم ، اگر دوستی نظری دراین زمینه داره لطف کنه در بخش نظرات بنویسه تا با بررسی لازم حتی الامکان اجراییش کنم

 توجه توجه توجه 

دوستان عزیز ، انجام خدمات مشاوره برای راه اندازی سالن پرورش عروس هلندی ، ویزیت و درمان پرنده ، آموزش نگهداری صحیح ، برطرف کردن ایرادات و مشکلات کاری پرنده ، قفس ، لانه ، تغذیه ، ارائه ویتامین و مکمل های غذایی مناسب و .... بصورت حضوری در محل در سطح تهران و حومه توسط اینجانب با دریافت هزینه مربوطه  انجام می گردد ، برای این موارد لطفا با تلفن اینجانب تماس بگیرید  

توجه توجه توجه

 

تعدادی عکس بسیار زیبا برای  دوستانی که اینستاگرام ندارند ، اینجا و اینجا گذاشتم که دوست دارم چشمای زیبای شما رو به مهمونی رنگ و نور در تماشای خلقت خداوند ببرم .

حتما نگاه کنید

 

سلام بر کاربران عزیز که  به این سایت سر می زنید ،

دوستان عزیز هر کس اگر تجربه خاصی یا یک فن کارآمد یا فوت کوزه گری و .... هم از پرنده دارید بفرستید تا تمام کاربران از اون استفاده کنند ، ازحالا به بعد در خدمتتونم برام مطلب بفرستید تا بتونم این سایت رو غنی تر کنم .

 



نظرات شما عزیزان:

ابوالفضل
ساعت2:28---7 بهمن 1393

سلام آقای فرهادی عزیز
اون جفت عروسم که بهتون گفتم تخم کردن تخماشون همه نطفه بست ولی هیچ کدوم درنیومد تا پریشب که دو تا از تخما رو شکوندم و دیدم توش جنین مرده بود، خیلی زود مرده بودن و اصلا رشد نکرده بودن، این جفت قبلا سابقه جوجه دهی داشتن و دست صاحب قبلیشون جوجه داده بودن، یعنی امتحان خودشون رو پس داده بودن، اما نمیدونم چرا دست من این جوری شدن، خودم فکر میکنم به خاطر جای بدی که قفسشون رو گذاشتم این طور شد، چون قفسشون کمتر از نیم متر با زمین فاصله داشت و عروس ها خیلی استرس داشتن و اصلا احساس امنیت و آرامش نمیکردن و به محض شنیدن کوچک ترین صدایی یا دست زدن به قفسشون یا هر چیز دیگه ای میترسیدن و از لونه میومدن بیرون، فکر کنم علتش این باشه که جوجه هاشون در نیومد، راستی یه لامپ صد وات هم برای این که جاشون گرم بشه 24 ساعته کنار قفسشون روشن میذارم که انصافا هم تاثیر گذار هست، اگر براشون ضرر داره یا علت جوجه نشدن تخم ها این بوده هم لطفا راهنماییم کنید.
من نمیدونم که این رفتاری که گفتم ( که به محض شنیدن کوچک ترین صدایی یا دست زدن آهسته به قفسشون برای عوض کردن جای آب یا دونه بلا فاصله از لونه میان بیرون) طبیعی هست یا نه، اگه طبیعی نیست علت این که جوجه هاشون در نیومده این بوده یا نه؟
اگه راهنماییم کنید واقعا ممنون میشم، نمیدونم چی کار کنم که تو لونه احساس راحتی داشته باشن و همش از لونه نیان بیرون، اگه قفس رو یه جای بلند بذارم این مشکل برطرف میشه؟
راستی ماده قبلا همراه نر تو لونه میخوابید و اون موقع تخما گرم بود ولی الان ماده اصلا رو تخما نمیخوابه و فقط نر میخوابه و تخما سرد هستن و اصلا گرم نمیشن، ممکنه که ماده از روی خستگی خوابیدن رو تخم ها رو رها کرده باشه و نر هم نتونه به تنهایی تخم ها رو گرم کنه؟
خواهشن کمکم کنید که بتونم ازشون جوجه بکشم، چون خیلی دوست دارم این اتفاق بیفته

فرهادی :

سلام دوست گرامی ام

آقا ابوالفضل من در سوالات قبلی شما دراین مورد به صراحت نوشتم : " خلاصه جواب شما          کاری به پرنده ها در این مدت نداشته باشید "

1- ببینید برای پرنده ای که تازه در یک خانه تخم می گذارد امنیت بسیار مهم است من شخصا فکر می کنم زیادی به لانه پرنده سرکشی نموده اید ، صراحت لهجه ام را ببخشید ، زیرا اگر این روند ادامه پیدا کند ممکن است این پرنده ها بدعادت شوند و دیگر روی تخم ها درست و حسابی نخوابند .

2- زمانی تخمها نطفه مرگ می شوند که پرنده برای ساعاتی چند تخم را رها کند که این می تواند به دلیل بی تجربگی یا ترس از یک عامل خارجی یا سرای بیش از حد و ....باشد که در این مورد می توان گفت پرنده بی تجربه نبوده است .

3- چرا لامپ صد وات کنار قفس گذاشته اید درطول شب با روشنایی این لامپ چکار می کردید به عبارت بهتر تنظیم خواب پرنده را به هم زده اید ، عروس هلندی برای خوابیدن روی تخم برنامه دارد معمولا روز نر و شب ماده می خوابد و گاهی با هم و ... ولی شما اگر لامپ را کنار قفس گذاشته باشید کلا شب را از برنامه زمانی پرنده حذف نموده اید که این خود جای بررسی دارد .

4- پرنده بعد از مدتی که تخم ها خراب شوند از روی حرکات درون تخم و گرمای خود تخم و در روزهای آخر از صداهای داخل تخم ، بصورت غریزی می تواند تشخیص دهد که آیا تخم سالم است یا خیر ؟ احتمالا مابقی این تخم ها نیز به سرنوشت دو تخم دیگر دچار شده اند و پرنده به این موضوع پی برده و قصدی برای ادامه خوابیدن روی تخم ندارد .

5- تاپیک محل مناسب برای قفس عروس هلندی رو دقیق بخونید و عمل کنید .

6- در آخر چون می دانم شما فردی علاقمند و پیگیر هستید ، تنها کمکی که می توانم به شما کنم این یک جمله است در تخم گذاری بعدی کاری با لانه پرنده ها نداشته باشید .

 



ابوالفضل
ساعت2:58---23 دی 1393

سلام آقای فرهادی عزیز
شما گفتید که برای تامین رطوبت مورد نیاز عروسا از بشقاب پر آب زیر قفسشون استفاده کنم، من چون زیر قفسم یه قفس دیگه هست مجبور شدم این کارو کنم:
http://upload7.ir/uploads//f31613a4f06e29fdf2f078c5dd5b3 cc06d473bf3.jpg
حالا اینجوری رطوبت مورد نیاز به تخم عروسا میرسه دیگه؟
و سوال بعدی این که یکی از دوستام چند وقت پیش این عروس هلندی رو به اسم ماده گرفت، اما حالا میگه میخونه و ظاهرا زیاد هم میخونه، از اونجایی که اکثر گلباقالی ها ماده هستند امکان داره این نر باشه؟ عکسش رو برام فرستاد که بهتون نشون بدم شما ببینید نر هست یا ماده
http://upload7.ir/uploads//5ca0d479a2627023e452f823bf15c afffd7f0076.jpg

فرهادی :

سلام دوست گرامی ام آقا ابوالفضل ،

عکستون باز نشد اگر زیر اون قفس نمی شه که بشقاب رو بگذارید زیر قفس زیری هم بگذارید رطوبت مورد نیاز تخم ها تأمین می شود اگر داخل اتاق هم چند ظرف آب بگذارید همین کار را انجام می دهد در نقاط مختلف .

در مورد سوال دوم که باز هم عکس باز نشد ولی گلباقالی نر هم زیاد است من تا کنون فقط یک ماده دیده ام که همانند نرها آواز می خواند اگر آواز موزون می خواند حتما نر است ببینید آواز نر به این شکل است قی قی قی قی قاقاقاقاقا ولی ماده جیغ کوتاه و کم صدا می کشد قی  ..... قا .... موزون نیست .

ببخشید اگر دیر پاسخ دادم مقداری گرفتارتحصیلم .



ابوالفضل
ساعت13:51---16 دی 1393

با سلام مجدد
هنوز منتظر جواب سوالات قبلیم هستم، یک سوال دیگه هم داشتم ازتون
امکان داره ماده بدون جفت گیری تخم کنه؟ یکی دو بار دیدم که ماده به نر زیر میده ولی نر سوار نمیشه، البته نر هم خودش رو تخما میخوابه و از اول هم اون شروع کرد به لونه گرم کردن، یعنی امکان داره نری که لونه گرم کرده و رو تخم هم میخوابه با ماده جفت گیری نکنه؟
این رو هم بگم که پر های کمر ماده یکم به هم ریخته، به نظرتون چون نره سوار ماده شده این طوری شده یا با نوکش کنده؟ من فکر میکردم به خاطر جفت گیری این طوری شده ولی دیشب دیدم نره با نوکش داره پرهای کمر ماده رو میکنه، البته قبلا این کارو نمیکرد

فرهادی : 

با سلام ببخشید خلاصه جواب شما          کاری به پرنده ها در این مدت نداشته باشید 

فقط آب و دانه را عوض کنید و از سر کشی بی دلیل  به لانه وقفس خودداری کنید وگرنه جفتتان بد عادت شده و دیگر والدین خوبی نخواهند شد 

1- بله ماده در صورت مستی تخم خواهد گذاشت بدون نر و بدون جفت گیری .

2- ممکنه نر شما در موضوع جفت گیری کم تجربه باشد ولی به مرور درست می شود اینکه نر در خوابیدن روی تخم ها به ماده کمک می کند بیانگر آن است که جفت هستند .

3- احتمال دارد جفت گیری کرده باشند وشما ندیده باشید ، ولی اگر سری اول تخمگذاری آنها است ده درصد احتمال دارد که تخمها جوجه شوند ، یا روی تخم نمی خوابند یا جفت گیری درست انجام نشده و تخم های نطفه دار نیست یا تخم ها را می شکنند و...

4- در زمان تخم گذاری کمر ماده بوضوح باد می کند و اگر هم نر با نوکش اقدام به آرایش و کندن پرهای این قسمت کند  طبیعی است هر چند که من فکر می کنم موضوع به این صورت که شما می گویید نیست . 



ابوالفضل
ساعت3:40---15 دی 1393

سلام آقای فرهادی
بالاخره عروسام بعد از یک ماه تخم کردن،‌ باز هم چند تا سوال دارم ازتون، ببخشید که این سوالات مبتدیانه رو میپرسم، من تا حالا از خانواده طوطی سانان فقط از مرغ عشق تونستم جوجه بکشم اما عروس هلندی از خیلی جهت ها با مرغ عشق فرق داره.
1: هر موقع میترسن یا صدایی میشنون سریع از لونه خارج میشن، زود هم دوباره برمیگردن تو، این باعث نمیشه که تخم ها خراب بشه یا این که رفتارشون طبیعیه؟ البته فعلا فقط یه دونه تخم کردن
2: تخمشون رو تو لونه جا به جا میکنن و به جاهای مختلف لونه میبرن، این رفتار چی؟ این طبیعیه؟
3: برای ایجاد رطوبت میشه از بخار آب جوش استفاده کرد؟
4: من براشون 3 کیلو ارزن رو با 1 کیلو کتان و 3 کیلو هفت تخم قاطی کردم، اصلا این طرز مخلوط کردن هفت تخم با ارزن و کتان درسته؟
و این که شما میگید موقع تخم گذاری باید فقط ارزن و کتان براشون بذاریم، نسبت ارزن و کتان باید چقدر باشه؟

فرهادی :

با سلام خدمت دوست گرامی ام 

1- لطف کنید از سرکشی به لانه و قفس خودداری کنید.

2- کاری به لانه وتخم و اینکه می خوابند یا نه نداشته باشید.

3- یک ظرف بشقاب پر آب زیر  خود قفس بگذارید رطوبت آن برای تخمها کافی است.

4- تاپیک اقدامات بعد از تخم گذاری را حتما بخوانید.

5- اصلا هفت تخم الآن ندهیدکتان 1  پیمانه  ارزن   3 پیمانه

بنده مدتی است دسترسی ام به نت محدود شده سوالات اضطراری را با تلفن بپرسید  



سیما
ساعت19:42---22 آذر 1393

سلام برای تولید عروس هلندی نژاد زرد باید چکار کنم؟ میشه به ایمیلم جواب بدید .

فرهادی :

سلام دوست گرامی ،

1- برای اینکار بهترین روش جفت زدن دو پرنده لوتینو نژاد خالص چشم قرمز  است البته میزان زردی جوجه این جفت زیاد نیست ولی مسلما با سایر جوجه ها تفاوت مشخصی دارند ، جفت زدن دو جوجه حاصل از این روند نتیجه بهتری را عاید شما خواهد کرد .

2- راه  حل  بعدی استفاده از رنگ زرد در مواد غذایی است ( که به علت مشکلات تغذیه ای و گوارشی که برای پرنده ایجاد می کند نام آن ماده رنگی را در سایت نمی آورم ) که در زمان تولک و پر ریزی پرنده در آب و غذای پرنده ریخته می شود تا به مرور در پرهای جدید پرنده تثبیت گردد البته در تولک بعدی مجدد رنگ اصلی بازخواهد گشت .

 



جاوید
ساعت18:53---27 آبان 1393

سلام خیلی لطف کردی صدای دلنشین سهره باوب پرمحتواوارزشمندت خیلی عالی بودمن براتون چندتایی عکس فرستادم جالب نبودن دراینده فیلم وعکس براتون ارسال میکنم یه سوال ازحضورتون داشتم .میگن سهره گلدشت حرف نداره .حقیقت داره ؟موفق وپیروزباشید

فرهادی :

سلام ، ممنون از لطف شما دوست عزیز و گرامی ،

عکس ها به دستم رسید ، امروز داخل سایت برای اونها یک تاپیک می گذارم ، ولی یک مقدار کیفیت شون پایینه اگر تونستی عکسها و فیلم های بهتری بفرستی لطف می کنی .

اگر منظورتون گلدشت بروجرد است ، بله این منطقه ییلاقی و بسیار سرد است و معمولا سهره های های بسیار خوبی دارد ، اگر گلدشت نام شهر یا محل دیگری است بنده اطلاع ندارم .



جاوید
ساعت18:57---25 آبان 1393

سلام جناب فرهادی عزیز متاسفانه تهران ازاین خبرانیست اب روان وجویبار اینجایه امرمحاله من اینجابراشون وان میذارم اوناهم باکمال صفاابتنی میکنن باتشکروسپاس ازوب بسیارخوبتون

فرهادی :

سلام آقا جاوید بزرگوار ، سهره یکی از پرنده هایی است که نگهداری اش صبر فراروان می خواهد گاهی تولک می رود دیر بیرون می آید گاهی مریض می شود و مدفوعش زرد و هر چه دوا و درمان می کنی اقاغه نمی کند و... و نگهداریش در آپارتمان نیز که مشکلات خاص خود را دارد .

به هرصورت ممنون از حضورتان در این سایت .



جاوید
ساعت16:48---25 آبان 1393
سلام کاش مقداری از سی دی رو میذاشتی تا دوستان بشنوند سهره های منم اصلیتشون بروجردیه من تهران توتراس گذاشتم یه روز درمیانم براشون ابتنی میذارم ابتنی ازهمه چی بیشتر سرحالشون میاره

جاوید
ساعت16:43---25 آبان 1393

سلام کاش مقداری از سی دی رو میذاشتی تا دوستان بشنوند سهره های منم اصلیتشون بروجردیه من تهران توتراس گذاشتم یه روز درمیانم براشون ابتنی میذارم ابتنی ازهمه چی بیشتر سرحالشون میاره

فرهادی :

سلام کار درست و بجایی است و سعی می کنم در اولین فرصت انجامش دهم ، آبتنی در سرد ترین روزهای زمستان برای سهره عشق است ، اما اگر کفی قفس را درآوری و قفس را درون جوی آب قرار دهی و آب تا یک تا دو سانت در قفس حرکت کند متوجه می شوی سهره از خوشحالی دیوانه می شود  و خود را چنان شستشو می دهد انگار بار اولش است که حمام می کند .



mohamadsssss
ساعت23:43---7 آبان 1393

وبت خیلی خوب بود من هم فرارسیدن ایام محرم رو تسلیت میگم .

فرهادی :

ممنون از حضورتون در این سایت



Hadian
ساعت23:56---2 آبان 1393

دوست عزیز سلام

قبل از هر چیز باید بگم موزیک آنلاین خیلی باحالی انتخاب کردی

سایتتم مثل موزیک باحاله

مث خودت!

موفق باشید!

فرهادی :

سلام دوست عزیزم جناب مهندس آقای هادیان ممنون از حسن نظر حضرتعالی ، سایت شما را هم دیدم زیبا و جذاب بود و در قسمت لینک های سایت ثبت کردم موفق باشید .



ابوالفضل
ساعت1:49---11 مهر 1393

سلام آقای فرهادی، به نظر من که شما در این زمینه واقعا استاد هستید و واژه استاد کاملا برازنده شماست.
حالا استاد منظورتون از این که چوب نشیمن رو موازی با در نصب کنم این جوری از روبرو بود؟
http://upload7.ir/imgs/2014-10/47451613424752880515.jpg< br /> یه دونه چوب کافیه یا یکی دیگه بالا بذارم؟
و سوال دم اینکه چی کار کنم قناریم زود تر شروع کنه به آواز خوندن؟ موقع خرید فروشنده هزار مدل قسم خورد که میخونه، ولی این هنوز ریزه خونی هم کامل نمیکنه، خیلی ازتون ممنونم به خاطر راهنمایی ها و پاسخ های خوبتون.

فرهاد :

سلام آقا ابوالفضل بزرگوار ، اول از همه ممنون از لطفت ،

1- نحوه نصب چوب نشیمن درسته ، اما خود چوب را با یک شاخه درخت به قطر 2.5 سانتیمتر تعویض نمایید زیرا این چوب ها در بلند مدت کف پای پرنده را زخم می کند .

2- در صورتی که تمایل دارید دو عدد چوب نصب نمایید که اتفاقا کار بسیار صحیح و خوبی است ، این چوبها باید بگونه ای نصب شود که بین چوب ها بصورت یکی بالا یکی پایین با زاویه 45 درجه از افق ، حدود 20 سانتیمتر فاصله باشد و پرنده بتواند بدون بال زدن ، از این چوب روی دیگری بپرد .

3- چوب ها بالای ظرف غذا یا آب نصب نشود که فضله پرنده زمان نشستن روی چوب داخل این ظرف ها یا روی پرندگان دیگر  بیفتد.

4- برای کفی پلاستیک قفس از روزنامه استفاده کن ، یک روزنامه کف آن بینداز تا راحت تر قابل نظافت باشد .

5- برای آماده شدن قناری نکات زیادی بصورت موثر دخیل هستند ، نژاد ، نوع تکثیر ، شرایط محیط نگهداری و ...به هرصورت مهمترین نکته در این زمینه صبر برای ایجاد شرایط مناسب برای پرنده است .

6- با جابجایی پرنده از یک محل به محل دیگر و تغییر شرایط محیطی ، پرنده یک افت اساسی خواهد داشت حتی ممکن است یک تولک کامل را هم انجام دهد ، پس اجازه دهید این روند بصورت طبیعی طی گردد .

 

7- نکات عمومی برای بهتر شدن شرایط ، دراین زمینه به شرح زیر هستند :

مقداری پسته و بادام بکوب و هفته ای دو بار برای پرنده بگذار ، محل نگهداری باید نور گیر باشد ، توتال قناری هم مکمل خوبی برای آماده شدن پرنده است هفته ای دو بار ،  گرمای محل نگهداری پرنده حدود 28 تا 30 درجه سانتیگراد باشد ، بیشتر نه ، چهار تخمه گرم تقویتی کافشه ، بزرک ، شاهدانه ، سیاه دونه ، غذاهای با طبع سرد نده ، هفته ای یک بار کاهو برای پاکسازی دستگاه گوارش پرنده ، خیار نده بجای آن از کدو خورشتی استفاده کن ، میزان کتان را در دانه عمومی بیشتر کن ، هفته ای یک یا دو بار تخم مرغ را رنده کن و به پرنده بده سه ساعت در قفس باشد بعد بردار ، سیب قرمز را یک هشتم برای پرنده ،در قفس بگذارید قفس را جابجا نکن ، در ظهر ها برای پرنده ظرف آب بگذار تا آبتنی کند هفته ای دو بار ، از محیط پر استرس دور نگهش دار تا به محیط عادت کند ، قفسش را کنار قفس عروس هلندی ها نگذار .



ابوالفضل
ساعت0:36---9 مهر 1393

با عرض سلام و ادب خدمت استاد گرامی
واسه عروسام یه قفس کاسکویی گرفتم، میخواستم ازتون بپرسم که چوب نشیمن رو از طول قفس ببندم یا از عرض قفس؟ و سوال بعد این که با چه ظرفی براشون آب بذارم؟ چون این ظرف هایی که روی در قفس نصب میشه در ندارن و آب داخلش به راحتی کثیف میشه، اگه بخوام از همون ظرف آب هایی که در قفس های کوچیک ازش استفاده میشه استفاده کنم چجوری باید نصبش کنم؟ جا آبی ای که روی در نصب بشه تو بازار هست؟ ممنون میشم اگه مثل همیشه به این سوالاتمم پاسخ بدید.

فرهاد :

سلام آقا ابوالفضل ، استاد واژه سنگینی است برای تجربیات ناچیز بنده ،

1- چوب را موازی با درب نصب نمایید پیشنهاد می کنم تاپیک های  قفس و چوب نشیمن را مطالعه نمایید .

2- تاپیک ظرف آب و غذای مناسب برای عروس هلندی نیز با عکس در سایت قرار دارد و براحتی نکات مورد نیازتان را در آن خواهید یافت

3- اگر از ظرف های بدون در استفاده می کنید باید روزانه آب پرنده را عوض نمایید ولی استفاده از جا آبی های کوچک نشان داده شده در تاپیک ظروف آب و غذای عروس هلندی بسیار مناسب برای پرنده است .

4- عکسی در پایین برایت گذاشته ام ، از یک جا آبی کوچک که روی یک قفس کاسکویی نصب است با یک فنر ساده جک موتور یا چیزی مشابه آن ، من از قفس کاسکو به عنوان یک پران برای جوجه ها استفاده می کنم .

5- من تا حالا جا آبی کوچکی که روی در نصب بشود ندیده ام ولی جا آبی هایی در بازار وجود دارد که درب محافظ مناسبی دارد ولی برای آن هم باید آب روزانه تعویض گردد .

 

 

 



ابوالفضل
ساعت21:51---30 شهريور 1393

سلام جناب فرهادی عزیز
این سی دی آموزش سهره رو میشه واسه قناری هم استفاده کرد؟ شما گفتید این سی دی رو نمیتونید آپلود کنید، سایتی رو سراغ دارید که آپلود کرده باشه؟

فرهاد :

سلام آقا ابوالفضل عزیز ،

1- برای آموزش قناری بهتره که از صدای قناری استفاده بشه ، در خصوص آموزش آواز برای قناری متأسفانه الآن کسی دیگه وقت نمی گذاره  ، قناری های سابق ( به سن من 20 سال قبل دهن های قشنگ تری داشتند ) اما الآن فقط به تولید مثل نژادهای خارجی مثل جیبوس و جیبر و سوپر و رسمی بلند و .... که فقط اسم هستند و هیچ خاصیت دیگری هم ندارند و یک عده دلال هم فقط اون ها رو تبلیغ می کنند و .... و به جیبشون فکر می کنند و اصلا به زیبایی آواز قناری فکر نمی کنند .

2- در صورتی که تمایل دارید این کار را بصورت اصولی انجام دهید آواز قناری های موقوم ( یعنی برابر دستگاه و مقام آوازی خواندن ) را می توانید از بازار تهیه کنید و برای پرنده بگذارید ، روش کار به این صورت است که پرنده ماده را پس از تخم گذاری از نز خود و کلیه پرنده های دیگر بالاخص قناری های نر جدا نموده و از همان ابتدای خوابیدن روی تخم ، روزانه حداقل  یک ساعت آواز قناری مد نظر را برای پرنده ماده و تخم هابگذارید .

3- شاید این امر خنده دار به نظر برسد ولی پرنده حتی از زمان جنین بودن در تخم آموزش آواز را فرا خواهد گرفت .

4- این کار یعنی آموزش روزانه آواز را برای تثبیت شدن آواز در پرنده و آموزش کامل باید تا حداقل دو تولک پرنده ادامه دهید تا مطمئن باشید که آواز در پرنده نهادینه شده است .

5- برای آموزش از دستگاه پخش سی دی استفاده نکنید زیرا پس از مدتی سی دی خش افتاده و پرنده دقیقا همان صدای خش را در آوازش پیاده خواهد کرد از ام پی تری پلیر و یا اسپیکر های فلش خوان استفاده کنید .

6- برای سهره نیز همین روش با اندکی تغییرات انجام شدنی است که شرح دیگری دارد .

و اما نکته مهم ، سایت دیگری این دهنها رو نداره و من نتونستم آپلود کنم حجمش زیاد بود زیپش هم کردم نشد .



ابوالفضل
ساعت6:42---29 شهريور 1393

سلام آقای فرهادی عزیز

میشه حبوبات رو هم مثل گندم بذاریم جوونه بزنه بعد بدیم به عروس؟

و سوال دوم اینکه اگه قفس عروس هامو جایی بذارم که بوی غذا بهشون بخوره براشون ضرر نداره؟

سوال اول رو قبلا هم پرسیده بودم ولی جواب ندادید، راستی مگه قرار نبود جواب کامل سوال قبلیم رو برام میل کنید؟

فرهاد :

سلام خدمت جناب آقای ابواافضل خان عزیز ،

ابتدا موضوع حبوبات رو که در سوال قبلی شما پاسخ دادم رو مجدد براتون فرستادم .

در تاپیک محل عروس هلندی در خانه نیز به این موضوع اشاره نموده ام  نباید در آشپزخانه باشند و بهتر است در معرض بوی غذا هم نباشند ولی اگر در اتاقی ، غیر از آشپزخانه  هستند و بوی غذا به آنها می  رسد ، اشکالی ندارد .

 



Fardin
ساعت0:07---27 شهريور 1393

مرسی از اینکه ب وبم سر زدی ممنون ینی همه چیز فا هم ینی فارسی.

فرهادی :

ممنون ومتشکر از حضور شما در این وب .



ابوالفضل
ساعت1:04---26 شهريور 1393

ببخشید مگه قرار نبود جواب کامل سوال قبلی رو بفرستید؟
راستی میشه حبوباتی مقل عدس و نخود و لوبیا رو هم مثل گندم بذاریم جوونه بزنه بعد بدیم به عروس؟
من اولین بارمه که عروس نگه میدارم و تا حالا نداشتم، مطالبی هم که تو نت هست خیلی ضد و نقیض هستند، واسه همین هست که با استاد با تجربه ای مثل شما مشورت میکنم، امیدوارم از این همه مزاحمت من ناراحت نشید، بازم ممنونم ازتون.

فرهاد :

سلام ،

ابتدا سوالات جدید شما را پاسخ می دهم :

1- مقل را نمی دانم چیست اگر ماش را می گویید من برای پرنده های خود استفاده می کنم .

2- در مورد عدس هم استفاده از جوانه اش مناسب است ولی صرفا برای تنوع غذایی .

3- جوانه لوبیا و نخود را من برای پرنده های خود گذاشته ام نمی خورند نخود و لوبیا نفخ آور بوده و برای پرنده هم بهتر است 24 ساعت این حبوبات در آب خیسانده شود بعد بصورت نرم شده یا پخته شده استفاده گردد .

4- دلیل ضدو نقیض بودن نظرات افراد بانجربه در امر نگهداری پرنده را هم بسیار ساده در تاپیک (( توصیه های چه کسی را درمورد پرنده خود انجام دهیم )) توضیح داده ام .

5- در آخر هم میزان تجربیات من محدود به مدت زمان نگهداری پرندگانم بوده و طبق معمول همیشه وحی منزل نیست اگر شما هم مطالب دقیق تری داشته باشی همانگونه که در گوشه بالا سمت چپ وب می بینید نوشته ام از نظرات  استادان و افراد باتجربه استقبال می کنم ،  امیدوارم این موارد که می نویسم ، برای کاربران مفید باشد .

در مورد جواب کامل سوال قبلی شما یک نکته بسیار مهم به نظر من رسید که می بایست اجرا گردد در مورد بدست آوردن یک نژاد خاص بهتر است که از یک واسطه نژادی خالص استفاده شود آنچه که اکثر اساتید در مورد عروس هلندی اتفاق نظر دارند آن است که نژاد اصلی و خالص رنگ خاکستری بوده و مابقی رنگ ها حاصل موتاسیون ( جهش ژنی ) رنگ خاکستری است ، این اقدام می تواند ضریب خلوص و اطمینان از حصول نتیجه نهایی را بالا ببرد .

نکته مهم : ممکن است بعد از کلی وقت گذاشتن و امتحان کردن تمامی راه حل های ارائه شده نتیجه دلخواه شما حاصل نشود ، موضوع تولید یک نزاد خالص ، موضوع آمار و احتمالات ریاضی است شانس تولید یک نژاد با چند ویژگی بسیار پایین است .

چند نکته برای گرفتن یک نزاد وایت فیس مرواریدی طاووسی :

  1- اغلب وابت فیس ها ماده هستند .

2- اکثر سینامون ها و گلباقالی ها ماده هستند .

3- برای تولید یک نژاد مرواریدی دو راه ساده وجود دارد یک راه جفت زدن نرلوتینو و ماده سینامون است راه دیگر جفت زدن نرلوتینو و یک ماده گلباقالی است .( بین یک سال تا یک سال و نیم ) .

4- جوجه نر مرواریدی  یا رنگ دیگر حاصل ازاقدام بند 3 را با یک ماده وایت فیس جفت می زنیم ( دراین جا چند حالت ممکن است بوجود بیاید جوجه حاصله ظاهرش یا دارای هر دو خصلت مرواریدی بودن و وایت فیس بودن است یا یکی از این خصلت ها را دارد یا این خصلت ها در وجود این پرنده مستتر است در هر صورت کار ادامه می یابد . ( بین یک سال تا یک سال و نیم ).

5- جوجه های حاصل از بند 4 را باید با نژاد خاکستری طاووسی که خالص تر از لوتینو محسوب می گردد جفت می زنیم احتمال دارد نژاد مورد نظر تولید شود ( بین یک سال تا یک سال و نیم ).

6- برای اطمینان از خلوص بالاتر نژاد حاصله ، می توان در این فاصله جوجه های دیگر را در هر مرحله با یک پرنده خاکستری خالص  جفت زد تا ضمن تقویت خصلت های اصلی و غالب پرنده ، بتوان جوجه های دیگر را در مراحل بعدی تولید نژاد مد نظر ، استفاده نمود ( این امر یعنی استفاده از نژاد واسطه خالص ، خیلی مهم است زیرا ممکن است بارها این اقدام را انجام دهید و نتیجه دلخواه حاصل نشود اما باید برای ادامه کار سایر جوجه ها را با همان خصلت مد نظر حفظ نمود ) .

7- از خدا برای تو صبر ایوب ، عمر نوح و گنج قارون و بقیه رو هم خودت حدس بزن ........ طلب می کنم تا بتوانی به این خواسته برسی صبر را برای اینکه دست از تلاشت برنداری ، عمر نوح را به دلیل زمان بر بودن این روند( سه تا پنج سال )  و گنج قارون را برای اینکه نمی توانی جوجه ها را بفروشی و خرج مابقی را تهیه کنی زیرا  ممکن است تنها شانس تولید نژاد مورد نظرت همان پرنده ای باشد که ظاهرش ساده است ولی پس از تولید مثل آن خصلت های مستتر را در جوجه اش بصورت یک خصلت غالب ببینی .

موفق باشید فرهادی 26-6-93

 



ابوالفضل
ساعت20:07---25 شهريور 1393

با سلام مجدد
میدونم که هنوز اون کامنت قبلی منو نخوندید، یه درخواست دیگه هم داشتم: میشه یه برنامه کامل و مفید برای تغذیه جوجه عروس به من بدید تا بتونم به بهترین شکل تغذیه شون کنم؟ میخوام برای جفت زدن آماده شون کنم ولی الان فکر میکنم هنوز سه ماهه نشدن، لطفا راهنماییم کنید تا بتونم در آینده جفت های مولد خوبی ازشون بسازم.

فرهاد :

سلام دوست من ، در اکثر سایت ها چندین برنامه برای تغذیه پرنده ها وجود داره که من درستی اکثر اونها رو تأیید می کنم ولی به نظر من برنامه غذایی مهم هست ولی نه زیاد ، چون معمولا در ایران اجرا نمی شه ، آنجه که مهمه و باعث می شه یک پرنده قوی و مولد بار بیاد نکاتی است که در ابتدای تاپیک تغذیه عمومی نوشته ام ، شما می توانید برای تغذیه جوجه ها به تاپیک تغذیه عمومی و تغذیه قبل از جفت انداختن نگاه کنید ، تنوع غذایی پرنده را زیاد کنید ، تا پرنده بتواند نیاز های بدنی اش را تأمین کند برای تقویت جوجه ها از جوانه های گندم و ماش ، سفیده تخم مرغ ، بلال ، داروی توتال قناری هفته ای دو بار در یک جا آبی کوچک 100 سی سی دو قطره و سبزیجات شسته شده بالاخص گشنیز و جعفری  استفاده کنید حتما شن و ماسه کف رودخانه برای پرنده بگذارید .موفق و پیروز باشید .

فرهادی  25-6-93 



ابوالفضل
ساعت2:05---25 شهريور 1393

سلام به شما آقای فرهادی عزیز، اول از همه میخواستم بابت اون جواب های کامل ازتون تشکر کنم و هم چنین به اطلاعتون برسونم که من همون شب در تکیمل فرمایشات شما کامنتی فرستادم که ظاهرا نیومده، loxblog است دیگر...
ایمیل خواسته بودید که براتون گذاشتم، من واقعا طرفدار وب زیباتون هستم، زیاد هم بهتون سر میزنم، راستی سه تا سوال دیگه هم دارم: 1: دمای مناسب برای نگهداری عروس هلندی چند درجه است؟ این دما موقع خوابیدن روی تخم ها یا مراقبت از جوجه ها فرقی نمیکنه؟ 2: هفت تخم رو چجوری باید به عروس بدیم؟ باید با ارزن و کتان مخلوط کنیم یا جدا بذاریم؟ و 3: میشه مشکلات روش نگهداری من رو دونه دونه بهم بگید؟
راستی هم خودتون هم وبلاگتون یه دونه اید، بهتون هم توصیه میکنم برای جلوگیری از وقوع اتفاقاتی مثل پاک شدن خودکار پست ها، مشکل فرستاده نشدن کامنت ها، وسط چین یا چپ چین شدن کامنت ها و...، از میزبان وبلاگ های پرقدرت و کاربردی تر مثل بلاگفا یا میهن بلاگ استفاده کنید، این مسئله رو واقعا جدی بگیرید، لاکس بلاگ مشکلات زیادی داره، در شان شما و نوشته های زیباتون نیست، هنوز دیر نشده، زود تر دست به کار شید، در ضمن راست کلیک رو هم فعال کنید چون به نفع وبلاگ شماست، اگر کسی مطلبی رو از وب شما کپی کنه و تو وب خودش بذاره گوگل میفهمه و امتیازش رو به شما میده در نتیجه رنک شما بالا میره، حتی اگر منبع رو هم ذکر کنه باز هم این اتفاق میفته.
این رو هم بگم که من دانشجوی نرم افزار هستم اگر شما در زمینه تخصص من سوالی داشتید خوشجال میشم ازم بپرسید، یا علی

فرهاد :

سلام آقا ابوالفضل ، دوست عزیز من ، ابتدا یک عذر خواهی از شما دارم چون  بعد از سوال قبلی اتان که به شوخی نوشتم سوالاتت آدم رو یاد تست کنکور می اندازه احساس کردم شاید ناراحت شده باشی ، به هر صورت من برای شما و هر دوستی که در این سایت سوالی بپرسد ، با تمام توان و تجربه ناچیزم سعی می کنم بهترین و مناسبترین پاسخ را ارائه دهم هر زمان احساس کردید که پاسخ مناسبی برای سوال خود دریافت ننموده اید اعلام کنید ،تا مجدد بررسی نمایم و اگر بلد نبودم مطالعه و تحقیق کنم تا بتوانم در آتی پاسخ گوی بهتری باشم .

حالا برویم سراغ سوالات حضرت عالی :

1- دمای مناسب برای عروس هلندی ، به غیر از سه ماهه تابستان 27 تا 30 درجه سانتیگراد است ، به غیر از سه ماهه تابستان می توان در مابقی فصول سال  سه دوره جفت گیری و تولید مثل را طی نمود ، اما در سه ماهه تابستان که فصل استراحت دادن به پرنده های جفت است و بهترین زمان برای تولک پرنده بگذارید پرنده گرمای هوا را احساس کند تا 35 درجه دما  ، مشکلی برای پرنده ایجاد نمی کند ضمنا باید مراقب باشید که غذای خنک  و معتدل ( کاهو ، کدو ، پوست هندوانه ، سیب ، دانه ارزن ، سبزیجات تمیز شسته شده و... )نیز به پرنده بدهید تا دچار گرمازدگی نشود ، گرمای هوا درتولک پرنده تأثیر بسیار مناسبی دارد ، یک تولک خوب و مناسب یک روند تولید مثل خوب  را نوید می دهد .

2- میزان هفت تخم در هر فصلی فرق داره با توجه به تاپیک تغذیه عروس هلندی ، که در آن انواع دانه و خصلت آنها را نوشته ام باید برای پرنده دانه های مختلف را با هم مخلوط نمود هفت تخم مجموعه ای از دانه های سرد و گرم و معتدل است با توجه به فصل و دمای هوا باید میزان دانه ها را تغییر داد بعد لزوما هم نباید ارزن و کتان را از هفت تخم جدا نمود زیرا در صورت مخلوط بودن ، این امکان برای پرنده به وجود می آید که  خواسته یا ناخواسته ، سایر دانه ها را مز مزه کند البته همواره ظرف کتان وارزن جدا برای پرنده بگذارید ، میزان دانه ها در هفت تخم را باید با توحه به طبیعت پرنده ، شرایط آب و هوایی و فصل و سن پرنده ، هدف مد نظر تان از دادن هفت تخم یا موارد مشابه تعیین نمود ، و این امر ، یک کار کاملا تجربی است به عنوان مثال در زمانی که قصد دارید پرنده مستی خود را کنار بگذارد باید میزان دانه های خنک را افزایش داد یا در زمستان ، می توانید سه تا چهار برابر سایر دانه ها ، دانه شلغم که خاصیت ضد سرماخوردگی دارد را در هفت تخم استفاده کنید یا زمانی که می خواهید پرنده مست شود دانه های گرم را بیشتر نمایید این موضوع با توجه به شرایط گفته شده ، کاملا نسبی است .

3- نکاتی که در مورد عکس ارسالی شما به نظرم می رسد :

1- چوب نشیمن مناسب نیست ( تاپیک چوب نشیمن ) .

2-نظافت کف قفس و پرنده ها مناسب نیست ( تاپیک حمام و شستشوی عروس هلندی ) .

3- نوع قفس زیاد جالب نیست ( کفی دار است و پرنده می تواند فضله اش را بخورد )  .

4- آب پرنده ها کدر است ( شاید در عکس این گونه است و آب تمیز باشد ) .

5- گوشه کفی قفس پرنده کمی شکسته که احتمال دارد با توجه به فضولی و کنجکاوی پرنده صورت و یا بدن پرنده را زخمی نماید ( سر یکی از پرنده های دوستم در چنین محلی از شب تا صبح گیر کرده بود ، نمرد اما در زمانی که جفت روی تخم بود چهارروز بی حال شد و تخم ها خراب شد و... هنوز هم  بعد یک سال جوجه نداده  است  .

6- از قفس و لوازم آن ، جا دانه ی شیشه ایت خوب و مناسب است .

در مورد سایر موارد هم موضوع را بررسی می کنم اگر بتوانم حتما نظرات شمارا اجرا می کنم ، اما فعلا توانایی این امر را ندارم در مورد قالب و رنگ و شکل و ... هر زمان نیاز به کمک داشته باشم مزاحمتان خواهم شد . 

ممنونم از لطف شما به سایت بنده و امیدوارم بتوانم خواسته شما دوست عزیز و سایر کاربران را در این سایت برآورده کنم پیروز و سرزنده باشید .

فرهادی - 25-6-93 

 

 

 



اکبری
ساعت21:55---3 مرداد 1393

با سلام امکان ارسال سی دی ، به شهرستان را دارید ، این فایل ریزه خونی هم داره یا نه یا فقط مست خونی داره ، من اهل همدانم می تونید این سی دی رو برای من بفرستید.

فرهاد :

امکان ارسال به شهرستان را دارم این فایل ها یکی اش ریزه خونی مابقی مست خونیه ، ولی مست خونی بسیار زیبایی است و من خودم دو تا از سهره هام را با همین فایلها آموزش دادم و سهره هام دقیقا سی دی رو کپی می خونند مسلما سی دی کارآیی سهره استاد رو نداره ولی برای همه آموزش دهندگان سهره صرفه اقتصادی نداره که یک سهره استاد رو مثلا 5 یا 10 میلیون بخرند بعد آیا بمونه یا نمونه آیا سهره آموزش ببینه یا نه و ....



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: